הנהלת האוניברסיטה העברית הודיעה היום (שלישי) לסגל האקדמי והמנהלי ולראשיהם שבשל מצבה הכלכלי, לא תוכל לעמוד בתשלום תוספות לשכר שהוסכמו בין הוועדים השונים ומשרד האוצר. הסיבות העיקריות לכך הנן עלות הפנסיה התקציבית הגבוהה והוראות שונות של הועדה לתכנון ותקצוב שאינן מאפשרות לטענתם, שימוש במקורות שעמדו לרשות האוניברסיטה.



"האוצר חייב לנו כסף. הוא אמנם נותן לנו 350 מיליון שקלים לפנסיות אבל חסרים לנו עוד 200 מיליון על מנת להגיע לסכום שסוכם עם האוצר בשנת 2000", מסר ל"מעריב-אונליין", נשיא האוניברסיטה העברית פרופ' מנחם בן ששון.



נשיא האוניברסיטה הוסיף: "אנחנו נשלם את חלקינו, לדעתי נצליח לשלם 100מילין שקל בשנה, אולם 100 מיליון זה לא מספיק. האוניברסיטה עברה ארבע תכניות הבראה ב-16 שנים אחרונות, על פי החלטות הועדה לתכנון ותקצוב ועמדה בכולן, אולם עם גירעון של 200 מיליון לא נוכל לשלם את הפנסיות התקציביות ואת התוספות השכר לסגל המנהלי והאקדמי".



נשיא האוניברסיטה העברית, פרופ' מנחם בן ששון. צילום: פלאש 90
נשיא האוניברסיטה העברית, פרופ' מנחם בן ששון. צילום: פלאש 90



בהודעה שמסרה האוניברסיטה נמסר: "כידוע, האוניברסיטאות אינן שותפות לתהליך המשא ומתן ולחתימת הסכמי תוספות שכר אלו - הם נגזרים עליהן. לצערנו, המשא ומתן מול האוצר והוועדה לתכנון ותקצוב לגבי מהות הבעיה הכלכלית של האוניברסיטה העברית לא מתקדם למתווה סביר. הנהלת האוניברסיטה מוכנה לקדם מיידית את המשא ומתן מול האוצר על מנת להגיע ליציבות כלכלית של האוניברסיטה".



כזכור, על פי הסכם השכר הארצי, שיזם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמור הסגל המנהלי לקבל החודש את הפעימה הראשונה של ההסכם, תוספת של כאחוז וחצי. גם הסגל האקדמאי חתם על הסכם שכר והסדרת הפנסיות שלהם וגם הם אמורים בקרוב לקבל את תוספות השכר. ל"מעריב-אונליין" נודע כי הסגל האקדמי והמנהלי צפוי להיפגש הערב, על מנת לדון בצעדיהם נוכח ההכרזה הדרמטית של האוניברסיטה.



nמשרד האוצר נמסר כי "המשרד והות"ת והאוניברסיטה העברית מקיימים דיונים על מנת להגיע להבנות. לגביי הסכם השכר, אנו מצפים מכל הצדדים לעמוד בהסכם שנחתם לאחר משא ומתן ארוך בהשתתפות משרד האוצר, מל"ג ות"ת, נציגי הסגל ונציגי ראשי האוניברסיטאות, לרבות נציג האוניברסיטה העברית".



תגובת המועצה להשכלה גבוהה: "הסכם השכר עם הסגל הבכיר נחתם לאחר משא ומתן ארוך בהשתתפות מל"ג ות"ת, משרד האוצר, נציגי הסגל ונציגות ועד ראשי האוניברסיטאות לרבות נציג האוניברסיטה העברית. אנו מצפים מכל הצדדים לעמוד בהסכם".