מחנה קיץ ייחודי לילדים חולים ועם מוגבלויות יצא לדרכו היום (רביעי) בכפר הנוער הודיות שליד צומת גולני. המחנה, שיימשך עד יום ראשון הקרוב מכיל מגוון פעילויות לילדים ומאורגן על ידי עמותת "שמחה לילד" שהוקמה לפני למעלה מעשור במטרה לסייע לילדים חולים ובני משפחותיהם, תוך מתן דגש על ליווי אישי של הילדים לאורך תהליך האשפוז והשיקום, בניית סביבה חברתית עבורם ובעיקר שבירת שגרת הטיפולים. אחת הדרכים באמצעותם פועל המחנה, כמו פעילויות אחרות של העמותה, הוא פרויקט חונכות אישית במסגרתו מוצמד לכל ילד חונך שנפגש עם הילד באופן קבוע.



נועם קרני בן ה-17 המתמודד עם מחלת קווסאקי, דלקת חריפה כרונית של כלי הדם, משתתף גם הוא במחנה אבל הפעם כחונך. לצד מחלתו והשתלבותו בחברה הוא החליט להמשיך ולהתנדב בעמותה בה היה חניך, לשמש דוגמא לילדים הצעירים ולהוכיח להם שישנה תקווה ודרכים להשתלב בצורה טובה וחברתית. כך הוא הפך להיות החונך של איתן בן ה-11, החולה במחלת דושן (מחלה גנטית המאופיינת בניוון שרירים, י.ב.). נועם הוא גם מושתל לב ורק לפני כמה ימים עבר צנתור כחלק מהטיפולים שלו, אבל לא ויתר על היציאה עם איתן ועם אחיו הקטן יאיר, גם הוא חולה דושן, למחנה הקיץ.



נועם הוא כיום חלק בלתי נפרד מצוות החונכים המורכב מצעירים בוגרים ובריאים שדואגים בימי המחנה לשיפור המורל של הילדים. אלי קלרמן, מנכ"ל עמותת "שמחה לילד", מספר: "אנו נמצאים בעיצומו של מחנה קיץ שהוא שיא הפעילות השנתית שלנו המאפשרת לילדים ליהנות מפעילויות ואטרקציות כשאר בני גילם. אנחנו מלווים במהלך השנה מאות ילדים החולים במחלות קשות וילדים עם מוגבלות. מתנדבי העמותה מעניקים להם כלים רגשיים וחברתיים על מנת לחיות חיים מלאים ושמחים לצד המחלה". וכאמור, השילוב של חלק מבוגרי העמותה עצמם בצוות הוא אחד הכלים לעשות את החופש הגדול לשמח גם עבור ילדים שמתמודדים עם תקופות ארוכות, לעתים חיים שלמים, של מאבק.