איחלתם מזל טוב? הנשיא לשעבר שמעון פרס הקדיש את יום הולדתו ה-93 לפרקי הביטחון בחייו, במפגש מרגש היום (שלישי) עם מאות חיילי וקציני חטיבת המחקר של אגף המודיעין במהלכו פרש בפניהם את חזונו. במפגש שנערך אתמול בבוקר זכה פרס להפתעה: על הבמה עלו חיילי החטיבה ושרו לפרס "היום יום הולדת" והגישו לו עוגה ועליה הנרות בדמות הספרות 93.



ראש חטיבת המחקר תא"ל דרור שלום העניק לפרס במתנה בשם צה"ל שופר עליו כתוב: "לצפה וראה את החרב באה על הארץ ותקע בשופר והזהיר את העם" (מתוך ספר יחזקאל) ואמר: "כמי שהיה שותף משמעותי בבניין המדינה והמערכת הביטחונית זה המקום הטבעי לאחל לך יום הולדת שמח. אתה אחד האישים המשפיעים המרכזיים על בטחון המדינה וגאווה עבורנו". פרס הודה לחיילים בהתרגשות ואמר: "אני כבר לא עול ימים ורואה אתכם מולי ויודע כי צפוי לנו עתיד מזהיר. אני מאד גאה בצה"ל, גאה במפקדיו. אתם המתנה הכי טובה שיכלתי לבקש". פרס הוסיף בחיוך כי: "אם הייתי יכול להלוות מכם קצת גיל הייתי עושה זאת, אבל עוד לא המציאו בנק כזה. תודה לכם".



חוגג יום הולדת 93. צילום: יוסף אבי יאיר אנגל, פלאש 90
חוגג יום הולדת 93. צילום: יוסף אבי יאיר אנגל, פלאש 90




פרס אמר לחיילים שטכנולוגיה בלי ערכים מסוכנת ועליהם להסתכל על התמונה הגדולה הרחבה, להבין את השינויים שעוברים על העולם, העוצמה של החברות הגלובליות, החולשה של הממשלות, הכוח שלהם, של הצעירים, של הנשים ללכת קדימה, לחלום, ליזום. העוצמה של התקשורת החדשה, הרשתות החברתיות ובעיקר, הזכות השווה להיות שונה. להיות שחור או לבן או צהוב או אישה וליצור סטארטאפים חדשים שיעשו טוב לעולם".



אחת המתנות המיוחדות שקיבל ליום הולדתו הייתה בשנות החמישים משר ההגנה הגרמני ג'וזף שטראוס: טיל גרמני משובח. כבוד השר שאל את פרס בזמנו מה יגרום לו אושר וזה נקב בשם של טיל מיוחד שישראל לא הצליחה לשים עליו את ידיה. כמה ימים אחר כך הגיע הטיל, ארוז בסרט מתנה והועבר אחר כבוד לידי מהנדסי התעשייה הצבאית.