הגננות לא יצטרכו להודיע להורים אם ילדם לא הגיע לגן, כך הוחלט היום (רביעי) בישיבה של הוועדה לזכויות הילד בכנסת בראשות ח"כ יפעת שאשא ביטון (כולנו). הישיבה התקיימה בעקבות ריבוי המקרים של שכחת ילדים ברכבים, וההצעה שהגננות יהיו אחראיות להודיע להורים אם אחד הילדים לא הגיע לגן ואולי נשכח ברכב. 



בתום הישיבה הוחלט לפעול לפי המתווה הבא: הגננות בשיתוף מערך הפיקוח במשרד החינוך והייעוץ החינוכי, יפעלו להעלאת המודעות בקרב הורים במפגשים המתקיימים ערב פתיחת שנת הלימודים. בנוסף, נקבע כי כל מנהלת גן תקבע באופן אוטונומי דרכים לביצוע המשימה המשותפת, כולל נהלים בדבר עדכון על ילד חולה, על איחור ועל אי הגעה באותו יום, כולל סיבת היעדרות. סוכם כי כל גננת וגנן יפעילו שיקול דעת בהתאם לאופי המקרה והדרכים הנדרשות לטיפול בו. כמו כן, להורים יחולקו דפי תזכורות ומניעה שיגובשו על ידי גורמי מקצוע ובליווי ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים.



בישיבה הובהר כי לגננות לא תהיה אחריות פלילית או מנהלית על היעדר הילדים וכי מטרת ההחלטה היא "לייצר רשת ביטחון וקריאה לערנות מצד ההורים והצוות החינוכי למניעת התופעה, וזאת במקביל ועד למתן פתרונות טכנולוגיים".



מנהלת המחלקה לגננות בהסתדרות המורים לילי פוקמונסקי בירכה על ההתגייסות הרחבה של כל המערכות. "אני משוכנעת שתהיה דרך בטוחה ויעילה לפרוש רשת ביטחון ולמנוע את האסונות הבאים. ההליך לווה אמנם בדיונים סוערים, אך הוא מעיד על החשיבות המיוחסת לנושא. אני מייצגת 18 אלף גננות ואנו שמחים לקחת חלק במאמץ הקולקטיבי."



ח"כ שאשא-ביטון אמרה כי "מערכת החינוך מבחינתי היא שותף טבעי למהלך שכזה. ההתגייסות של הצוות החינוכי היא צעד אחד מתוך רשת ביטחון לשמירה על חיי ילדינו, כי ברור שרק בשילוב ידיים נצליח למנוע את האסון הבא".



בתוך כך, במסגרת ישיבה משותפת של הוועדה לזכויות הילד וו-ועדת המדע והטכנולוגיה הוצגה תוכנית להתמודדות עם התופעה: משרד התחבורה התחייב להעמיד תקינה לאמצעי התרעה לשכחת ילדים ברכב תוך מספר שבועות, משרד החינוך מגבש מסמך שיעגן עדכון הדדי בין הורים לגננות לגבי היעדרות ילדים, קמפיין הסברה נרחב יקודם ב משרד התחבורה התחייב להעמיד תקינה לאמצעי התרעה לשכחת ילדים ברכב תוך מספר שבועות, משרד החינוך מגבש מסמך שיעגן עדכון הדדי בין הורים לגננות לגבי היעדרות ילדים, קמפיין הסברה נרחב יקודם ברדיו.