מטוס ללא טייס של התעשייה האווירית, שהיה בטיסת אימון, התרסק היום (שלישי) על גג בית בכפר זלפה שליד עפולה. באירוע נפגעו באורח קל 31 בני אדם, בהם 17 ילדים ו-14 מבוגרים שסבלו משאיפת עשן. הנפגעים קיבלו טיפול מצוותי מד"א במקום ופונו למרכז הרפואי העמק בעפולה. ארבעה צוותי כבאות והצלה בפיקודו של רשף אילן קודיש יצאו לאירוע. לוחמי האש מסרו כי מדובר במבנה על עמודים שבוער כולו. 


למקום שוגרו כוחות נוספים מתחנות שכנות ורכב ניטור. השריפה התפשטה מהמבנה עץ ,הגג קרס והאש התפשטה לכיוון רכב חונה, לוחמי האש בפעולות כיבוי במקום. מהמשטרה נמסר כי התקבל דיווח על מטוס ריסוס שמסיבה לא ידועה פגע בבית. כוחות ההצלה נמצאים במקום ועוסקים בחילוץ ובטיפול בנפגעים. 

מהתעשייה האווירית נמסר כי החברה בודקת את נסיבות האירוע עם הגורמים הרלוונטיים. ממשרד התחבורה נמסר כי  מדובר בכלי טיס בלתי מאויש (כטב״ם) שהתרסק על בית נטוש. חוקרי תאונות אויר של משרד התחבורה בדרכם למקום התאונה.

תושבי הכפר זלפה מתבוננים במבנה שנפגע מהטוס שהתרסק. צילום: דוברות איחוד הצלה
תושבי הכפר זלפה מתבוננים במבנה שנפגע מהטוס שהתרסק. צילום: דוברות איחוד הצלה


האירוע מגיע כחמישה חודשים לאחר שאירעו ביום אחד שתי תאונות של צנחני רחיפה - שלושה צנחנים התרסקו באשדוד וברבדים ונפצעו באורח בינוני.
צנחן רחיפה בן 46 התרסק בחוף הקשתות באשדוד ונפצע באורח בינוני. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים "ברזילי" באשקלון, כשהוא סובל מחבלה בגב. מוקדם יותר הוקפצה יחידת החילוץ של צה"ל עם מסוק לפעולות חילוץ של שני צנחני רחיפה בני 45 שנפלו לתוך מאגר מים בסמוך לרבדים. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום העניקו טיפול רפואי לפצועים שחולצו על ידי מסוק כשהם בהכרה מלאה. השניים פונו לבית החולים "בילינסון" בפתח תקווה במצב בינוני כשהם סובלים מהיפותרמי