השחקנית והדוגמנית ענת אלימלך ז"ל, נרצחה בשנת 1997 על ידי בן זוגה לשעבר, הספר דוד אפוטה, שנטל את חייה והתאבד. השניים נמצאו זה לצד זה בזירת הרצח. האקדח היה סמוך לכף ידה של אלימלך, ולכן בהתחלה חשבו שהיא רצחה את אפוטה והתאבדה. אחר כך התברר שאחיו של אפוטה הגיע לדירה והניח את האקדח סמוך לאלימלך, כדי שיחשבו שהיא הרוצחת. בדיעבד התגלה שהיא ספגה מבן זוגה יחס קשה שכלל סצנות קנאה וזעם. אביה של ענת ז"ל, אבי אלימלך, נושא מאז ועד היום מטען כבד של צער וכעס. בתכנית של ברהנו טגניה וגלעד שלמור ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" אמר: "הבת שלי לא הייתה מסוגלת לפגוע בזבוב".



 



"זה לא עלה בדעות הכי גרועות שלי", אמר האב והוסיף: "לא אני ולא כל מי שהכיר את ענת. אני כמו כל אחד שאיבד משהו יקר. היו כאלה שהיו צריכים להוציא את הצדק לאור, ולצערי הרב זה לא בנמצא. ראש וראשון הוא היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, אדון ויינשטיין, בשבילי הוא אדם לא אמין בכלל. פניתי אליו כבעל סמכות ושררה וביקשתי שיבדוק את מה שחורה לי וכואב לי באופן מוצדק והוא במשך שנים התעלם מהפניות שלי. דרשתי שהצדק יראה".


שאלות ללא תשובות



"דרשתי תשובות לארבע שאלות", אמר אלימלך, "ביקשתי לדעת מדוע היס (פרופסור יהודה היס, לשעבר מנהל המכון לרפואה משפטית) נשאר בתפקידו. שאלתי מדוע 'חברה קדישא' קוברת אנשים בחלקת מתאבדים ואף אחד לא אכפת לו, ושאלתי למה הפרקליטות ומשטרת ישראל התנהלו בצורה שהתנהלו. המשטרה נהגה בצורה נוראית. הפרקליטות נוספה עליה. גם התקשורת לא בדיוק הייתה ידידה וחברה. גם בתקשורת הבת שלי נרצחה יותר מפעם אחת. הייתי צריך לנהל משפט אזרחי ובתוכו לנהל משפט רצח. פניתי גם למבקר המדינה, והוא השיב לי מיד שהוא לא בר-סמכא בנושא".

על פרופסור היס הוסיף: " היס שניתח את הגופה החליט שהיא זו שירתה. הוא ניתח את ענת, כשהייתה הוראה ברורה מבית המשפט, לנתח רק באזור הפצע. והוא הוציא חלקים מהגופה שלא היו שייכים בכלל לפצע או לירי ומכל זה מתעלמים. אז אני פניתי ליועצת המשפטית של משרד הבריאות והגשתי תלונה. הייתי בין הראשונים שהגישו תלונה נגד היס. פתחו בחקירה ואמרו לי שהכל יהיה בסדר. חלקי הגופות שהוא לקח היו מונחים בכדים".