תביעה תקדימית: משרד הרווחה, פרקליטות מחוז מרכז והיחידה לאכיפה אזרחית בפרקליטות המדינה, הגישו הבוקר (ראשון) בשם סימונה שטיינמץ, עובדת סוציאלית ראשית לסדרי דין במשרד הרווחה, תביעה בסך 600 אלף שקל נגד מוטי לייבל, אמיר שיפרמן ולורי שם-טוב, בגין לשון הרע ופגיעה בפרטיות. בתביעה התקדימית מסוגה נטען כי בשנים האחרונות הולך וגובר הצורך בהתמודדות גורמי אכיפת החוק עם היבטיה השונים של תופעת הפגיעה בעובדי ציבור העוסקים בתחום המשפחה והרווחה: "קבוצה מצומצמת של אבות ואימהות, שבעקבות הליכי הגירושין וסכסוכי המשמורת אותם חוו או בעקבות הליכי חוק הנוער או אימוץ שננקטו בעקבות ליקויים קשים בתפקוד ההורי של ההורים, נוקטים בצעדים פוגעניים נגד עובדי ציבור במערכת הרווחה והמשפט, במטרה ברורה לרפות את ידיהם, להלך עליהם אימים ולהרתיעם ממילוי תפקידם הציבורי.



הפגיעה הזאת חצתה זה מכבר קווים אדומים והגיעה עד לבתיהם של עובדי הציבור, לרבות פגיעה והפרת שלוות בני משפחתם. הנתבעים הם פעילים המנהלים קבוצות וארגונים שונים, אשר אף מנחים פעילים מטעמם. כחלק מדרכי הפעולה המגוונות בהן נוקטים הפעילים, הם מפרסמים פרסומים כוזבים והכפשות, בעיקר באתרי האינטרנט, לעתים תוך העלאת תמונות מבזות ומשפילות", טוענים בכתב התביעה שהגישו משרדי הרווחה והמשפטים. 



"היא משקרת באובססיביות"


התופעה הכאובה כבר מזמן לא חדשה, אבל עושה רושם שבמשרדי הרווחה והמשפטים החליטו להפשיל שרוולים במאבק בה ולעמוד גם בבית המשפט לצד העובדים הסוציאליים, בכירים כזוטרים, הנופלים קורבן למתקפה מצד מי שטוענים כי הם עצמם קורבנות מערכת הרווחה. בכל הנוגע למקרה של שטיינמץ מגוללת התביעה את מסכת הרדיפה שעברה ובכלל זה: הפצה ברשת האינטרנט של ידיעות כוזבות ותמונות משפילות, מבזות ומאיימות שמהוות לשון הרע ופגיעה בפרטיותה ואמירות קיצוניות ובוטות החורגות מביקורת לגיטימית. עיקר כתב התביעה עוסק בפרסומים כוזבים בדבר פיטוריה כביכול של התובעת מתפקידה כעובדת סוציאלית ראשית לסדרי דין, שעה שכלל לא פוטרה אלא עברה לתפקיד אחר במשרד הרווחה. "הידיעה הכוזבת פשטה והגיעה לאתרים שונים ברחבי האינטרנט והרשתות החברתיות, ואף לעיתונאים".



באחד המקרים, נטען כי מוטי לייבל פרסם כזבים בבלוג אותו הוא מנהל כגון אמירה שהתובעת פוטרה "לאור התלונות המרובות על התנהלותה הפוגענית במזיד בהורים וילדים, סתירות ושקרים שכתבה בתסקירים, שדרדרו את אמון הציבור במשרד". אמיר שיפרמן פרסם אף הוא פרסומים כוזבים הנוגעים לתובעת. כך למשל פרסם באתר ארגון "א' זה אבא ואמא": "סימונה שטיינמץ נוקמת באמא באמצעות ילדיה. היא משקרת באובססיביות כדי לטייח סחר במשפחות וילדים". בכתב התביעה נטען כי "ביקורת נגד עובדי מדינה היא לא רק לגיטימית, אלא אף חיונית ונדרשת כמובן, גם אם לא תמיד היא מתאפיינת באיפוק ובנימוס. ברם, מכאן ועד לפגיעה בפרטיותו של אדם, הסתה אישית נגדו ופרסום זדוני של לשון הרע אשר נועדו להשפיל עובד מדינה בעיני הבריות ולעשותו מטרה לשנאה תוך ניסיון לפגוע במשלח ידו - ארוכה היא הדרך".