משטרת חלם: נדמה שאפרים קישון לא היה כותב את הסיפור הזה יותר טוב. בן עמי מלטינסקי, קשיש בן 83, התלונן במשטרה על גניבה של 37 אלף שקלים והמשטרה שלחה אותו לחפש את הגנב בעצמו. "הייתי בבנק ולפתע קיבלתי שיחת טלפון מהנכדה שהייתה בטיול בת-מצווה באירופה", סיפר אתמול מלטינסקי לגבי גזית ואריה אלדד ב"רדיו ללא הפסקה 103FM", "זה ממש הלהיב אותי והיה שם רעש אז זזתי הצידה והתרחקתי מהשקית עם הכסף. היא נפלה לי כשקמתי. היו בה 37 אלף וחצי שקלים שהבן שלי חסך כדי להחליף את הרכב", סיפר.




"האדם שלקח את השקית צולם במצלמות האבטחה והמשטרה אמרה לי שהתיק סגור", סיפר. "בהתחלה השוטרים אמרו לי שייקח הרבה זמן להביא את סרטי האבטחה, חודש-חודשיים לפחות, ואז יהיה מאוחר, ושאשכח מהכסף. אמרתי תודה רבה ועליתי מהם לרכזת החקירות. אני בן 83 וזו פעם ראשונה בחיים שאני במשטרה. אמרתי לה שלא ייתכן שגנבו לי כסף, מחלקים אותו ברחובות ורק עוד חודשיים יהיה את התיעוד מהמצלמות. אז היא אומרת לי שאני צודק ושהיא נותנת הוראה במיידי להוציא את הסרטים. אחרי שלושה ימים אמרו לי שהסרטים ישנם. הלכתי למשטרה, והראו לי את הסרטים. ראו שם את הפנים שלו. הוא לא עקב אחרי, הוא לקוח של הבנק, בחור צעיר".



"חתמתי על כל מיני חתימות ובמשטרה אמרו לי 'רוץ לבנק'", סיפר מילטנסקי. "רצתי לבנק, ניגשתי לסמנכ"ל, אמרתי לו הנה הסרטים, יש לך פה 5-4 קופאיות, תראה להן. הוא אמר לי שהוא לא יכול ושזה תלוי רק במשטרה. אמרתי לו שמי שנכנס לבנק ומקבל תור, מזוהה לפי תעודת זהות, וככה אפשר לזהות את הבן אדם. זה לא עזר. חזרתי חזרה למשטרה ואמרו לי שמי שמטפל בזה יהיה רק מחר בצהרים. חזרתי למחרת בצהריים והוא אומר לי שהתיק נסגר. אמרתי לו 'סליחה? מה?' והוא ענה לי 'כן, העברנו את התמונה שלו לכמה תחנות ולא מכירים אותו'. אמרתי לו שהאיש היה בפנים גלויות ושיראה את התמונה שלו לקופאיות. הוא אמר לי 'מה, אני אשלח שוטר לחקור 300 פקידות?', אמרתי לו שיש רק שלוש-ארבע קופאיות. הוא ענה לי בתגובה שהתיק סגור. בסופו של דבר העורך דין שלי פנה לכל מיני גורמים ופתחו מחדש את התיק. התמונה התפרסמה בתקשורת ואני מקווה שאוכל להגיע אליו ולכסף".