ג'וש באומר, מפתח גוף (בודיבילדר) מאוהיו, עורר מהומה רבתי ברשת בארצות הברית אחרי שצד בקנדה דב בעזרת חנית באורך של יותר משני מטרים. באומר, שהתאמן בקולג' בספורט האולימפי של זריקת חנית, תיעד את הציד במצלמת גו פרו .

בתיעוד הקשה ניתן גם לראות את באומר מרים את גופתו של הדב בעוד איבריו הפנימיים נוזלים החוצה. "עשיתי הרגע משהו שאני לא חושב שמישהו אי פעם עשה", נראה באומר צועק בשמחה בסרטון, אותו העלה לעמוד היוטיוב שלו. באומר צולם על ידי זוגתו, צמחונית לשעבר ושותפה כיום למסעות הציד שלו. לפי "הסאן", היא עצמה צדה יום לפני כן דב בחץ וקשת. 
מומחים טוענים שייתכן כי הדב גסס יותר מעשרים שעות כתוצאה מהפציעה שספג. "אנחנו לא מקבלים את שיטת הציד הארכאית הזו", נכתב בהודעה של משרד הסביבה של אלברטה, הפרובינציה בה אירע הציד. "אנחנו עובדים על חידוש הרגולציה לגבי ציד דבים. נדאג שכעת ייאסר ציד בעזרת חניתות".  בינתיים, לפי הודעת המשרד, התבקשו אנשיו לבדוק האם ישנה דרך אחרת להעמידו לדין על פי החוקים הקיימים. 

הסרטון שהעלה באומר. תמונות קשות: 

ציידים רבים גינו אף הם את שיטת הציד האכזרית, והצטרפו לתגובות מגנות רבות ברשת ולסיקור תקשורתי נרחב. "אני צייד 56 שנים, והוידאו הזה דוחה", כתב צייד אחד באתר פופולרי של חובבי ציד, "תפסיקו להתרברב ותראו קצת כבוד לחיה. אם אתה רוצה להוריד חיה בצורה אנושית – תירה בה ברובה".
באומר, אל מול התגובות הקשות, טוען כי הציד שביצע היה מוסרי. "קודם כל והכי חשוב, ציד בעזרת חנית נותנת לחיה את ההזדמנות הגדולה ביותר לברוח", מסר בהודעה ל"טורונטו סטאר". "תאמינו לי, לאף אחד לא אכפת יותר מבעלי החיים יותר מאיתנו הציידים, בייחוד לי". באומר השאיר את הסרטון ברשת ולעת עתה הצעד היחיד שהוא מתכנן לעשות בנוגע לעניין הוא, לטענתו, לאכול את בשר הדב אותו שמר.