המשטרה אישרה היום (רביעי) כי תושב בית אלעזרי החשוד כי ירה למוות בפורץ, היה מאוים. אישור הדברים התרחש במסגרת דיון שהתקיים בבית משפט השלום בראשון לציון, בו ביקשה משטרה להאריך את מעצרם של שני תושבי יהודה ושומרון החשודים כי היו שותפיו של תושב חברון שנהרג בראשון לפנות בוקר, במהלך ניסיון לגנוב את משאיתו של תושב בית אלעזרי. חוקר המשטרה אישר היום כי החשודים היו חמושים במוט וניתן היה לחוש באיום, כפי שהציג בעל המשאית, שהירי שביצע הוביל לכאורה למותו של תושב חברון. לאחר מכן הוארך מעצרם של שני החשודים בארבעה ימים. 



אישורה של המשטרה מצטרף לשחרורו של החקלאי ממעצר בית. ביום ראשון הוא שוחרר למעצר בית של חמישה ימים. לאחר מכן, אתמול, הוחלט לקצר את תקופת מעצר הבית ולשחררו אחרי שנבחנה גרסתו.



האירוע החל ביום ראשון לפנות בוקר כאשר בעל משאית ביישוב התקשר למוקד 100 של המשטרה ודיווח על שלושה פורצים שמנסים לגנוב את משאיתו. לטענתו, כשיצא לעבר החשודים הם איימו עליו במוט והוא נאלץ לירות באוויר כדי להניסם.



כוחות משטרה שהגיעו למקום החלו בסריקות נרחבות באזור הזירה ובחלוף זמן קצר אותרו כתמי דם שהובילו למציאת גופה של גבר צעיר בשדה הסמוך ליישוב. על ידיו של הקורבן נמצאו כפפות ובבגדיו אותרו כלי פריצה.



צוות מד"א איילון שהוזעק למקום ניסה להעניק לפצוע טיפול מציל חיים, אולם פרמדיקים של מד"א נאלצו לקבוע את מותו של הצעיר, שלדבריהם, סבל מפגיעה חודרת בפלג גוף עליון.



 רכב משטרה ומשאית, ארכיון. צילום: רוני שוצר, פלאש 90
רכב משטרה ומשאית, ארכיון. צילום: רוני שוצר, פלאש 90




"קרה מקרה צפוי"


מאות חקלאים הגיעו אתמול למגרש הכדורגל במושב בית אלעזרי, לא רק כדי להביע תמיכה בחברם, שנחשד בירי למוות במי שניסה לגנוב את משאיתו. הם באו לזעוק על מצבם הבלתי נסבל. לא היה אחד בקהל שלא חווה על בשרו גניבה של עדר, של טרקטור או של יבול. עניין של שגרה מעיקה.



“קרה מקרה צפוי”, אמר מעל הבמה זכריה כפרה, תושב המושב. “אנחנו מצטערים שחבר מהיישוב, בן להורים ניצולי שואה, מגיע למצב שבגיל 64 הוא צריך לירות באנשים, אבל הבעיה היא התעוזה של הגנבים. אם לא תירה, הם יהרגו אותך. לפני כמה חודשים במשק מגודר, עם מצלמות אבטחה, גנבו לי משאית והיא מצולמת ממתינה בכניסה עד שמישהו פתח את שער היישוב ואז היא ברחה. משאית עמוסה בשלושים טונות מזון לבקר. אנחנו אזור המרכז ולא אזור שולי”.



לא הייתה התלהמות בעצרת. זו הייתה הפגנה שקטה של אנשים שבבוקר הולכים לעבודה ורוצים רק לעבור את הלילה בשלום. “אנחנו כועסים שהמדינה הפקירה אותנו”, המשיך כפרה. “הפכנו את הבתים למבצרים והחצרות מגודרות כמו בתי כלא, כשהמדינה לא מתייחסת”.



החקלאי היורה אומנם שוחרר אתמול ממעצר הבית, אבל הוא ומשפחתו בחרו שלא להגיע לאירוע והסתפקו בשליחת הודעה, שהוקראה בפני הבאים. “מעבר למקרה הפרטי שלנו זה מקרה לאומי ברמה הגבוהה ביותר”, נכתב בהודעה. “מדובר בביטחון האישי של כל אחד ואחת מאיתנו. אנחנו פונים לשרים ולחברי הכנסת לעשות הכל כדי שנוכל לישון בלילה. אנחנו לא אלה שצריכים לעמוד מול הגנבים. צריכה לצאת תוכנית לאומית כלל ארצית למגר את מכת הגניבות והאלימות הבלתי נסבלת. אין מושב שלא נפגע מהתופעה. אין חולק על כך שזו הגנה עצמית על חייו של יקירנו ואם לא, היינו יושבים היום שבעה”.



לא היה מי שגינה את הירי. להפך, הצדיקו. אמרו שגם הם היו נוהגים כמוהו ואף סיפרו שההרוג היה מוכר מגניבות קודמות.



ראש המועצה האזורית ברנר, דורון שידלוב, הבטיח למשפחת היורה שלא ינטוש אותה ויעמוד לצדה לאורך המאבק. “חייבת להיות מדיניות ברורה, שמנחה את כוחות הביטחון, לייצר הפרדה בין התושבים לפושעים השפלים”, אמר שידלוב. “בשנים האחרונות כמות הפריצות במגמת עלייה. הגנבים נעשו אלימים יותר, גם לאור היום ובלי פחד. לא נוכל להמשיך כך. לא מדובר בכמה עגלים שנגנבו, הדבר החשוב מכל הם חיי אדם וזו הסיבה שאנחנו כאן. אני מבין שיש מצוקת משאבים, אבל זו כבר לא מצוקה, אלא הפקרה של התושבים”.