ניצולת השואה ג'ני רוזנשטיין תפתח הערב (חמישי) תערוכה מציוריה בגלריה "בן עמי" בתל אביב, תחת הכותרת "זיכרון הופך ליצירה". רוזנשטיין ציירה בהשראת הזוועות שעברו עליה כילדה בשואה, וסיפרה לגבי גזית ברדיו ללא הפסקה 103FM: "נפתח לי חלון גדול. אני מקווה שבזכות האנשים האלה שעשו את הדבר הכי גדול בשבילי ואת המצווה הגדולה, שנתנו לי מקום להביע את עצמי בציורים שלי על החיים שלי, שעברתי בגיל קטן במחנות ריכוז.



"אלה תמונות בדיוק על החיים שלי, תמונות של העבר וגם של היום. יש לי תמונות ממש שחורות, שבתוכן אני עם מה שאני מרגישה. ויש לי תמונות יותר טריות עם יותר אדום ויותר חיים, שדרכן אני מנסה להשתחרר מהשכול והכאבים. באף גלריה אף אחד לא מספר על התמונות, כמו שאני מספרת כילדה ניצולת שואה מה שעברתי, מה שעשו לי ואיך שעשו לי. כל תמונה מתארת בפירוט את הסיפור עצמו. וזה אף פעם לא היה ולא קרה בארץ".



"אם אצליח למכור ציורים, יש לי מה לקנות", הוסיפה רוזנשטיין. "אני צריכה מכשיר שמיעה, שיניים תותבות ומשקפי ראייה. אבל אני לא רוצה לקחת מאף אחד כסף כתרומה. היו אנשים שרצו לתרום לי ואמרתי שאני מצטערת, אבל עד כדי כך אני לא רוצה לקחת. אם רוצים לתרום לי אז בצורה הגונה והוגנת. אשמח מאוד אם יקנו את התמונות שלי והספרים שלי. אני אעריך את זה מאוד. אני מקווה שיש לנו עם חם וטוב, שיבין שיש תמונות ויש סיפורים, שזה יעניין אותם מאוד ויבואו עם כל הלב".




 

"חנקו אותי, אנסו אותי, אכלו אותי, עשו לי מה שלא צריך לעשות לילדה" 


"ילדותי עברה עלי גרוע מאוד", סיפרה ג'ני. "מגיל 6 עד גיל 9 לא הייתי ילדה ולא הייתי בן אדם, הייתי חתיכת רוח רפאים. עברתי עינויים גדולים. בשואה הרגו אותי, חנקו אותי, אנסו אותי, אכלו אותי, עשו לי מה שלא צריך לעשות לילדה, שהיא תישאר עם זיכרון כל כך מר. זה קרה באוקראינה, במקום שהיה בשליטה של איוון האיום, דמיאניוק יימח שמו. 

"ב-1945 שחררו את המחנה, והזיכרון האחרון שלי משם הוא שלקחו את אחותי בכוח מסבתא, שמו אותה על אבן והורידו לה את הראש. אני ראיתי איך רוצחים את המשפחה שלי, 15 איש, אחד אחרי השני. לכן נכנסתי לטיפול כי הייתי כמו אוטיסטית שלא יודעת מה קורה מסביבי. הפסקתי לדבר, הפסקתי לתפקד. תאמין לי שבמצב כזה, יותר טוב שלא הייתי חיה".
 
"משם התגלגלתי להרבה מקומות", המשיכה, "עליתי לארץ בשנת 1950. הייתי ילדה מאוד אומללה. לא הגבתי, לא התקרבתי, לא רציתי לדבר עם אף אחד. לא היו לי חברים ולא הייתי יכולה לספר. למזלי היה לי פה דוד עשיר שיכול היה לקחת אותי למוסד 'שלוותה'. שם טיפלו בי שנה, ויכולתי קצת לחזור לעצמי, אבל עדיין הייתי ילדה עם פחד בלב. גדלתי עם פחד בלב. גם היום אני לא כל כך שקטה ואני עדיין בטיפולים. השלמתי עם כל מה שעברתי".
 
"היה לי מזל שבגיל 23-24 הכרתי גבר מאוד נחמד שהייתה לו סבלנות אלי", ציינה. "לא סיפרתי לו שום דבר ממה שקרה לי. הילדים שלי גדלו מבלי שהם ידעו מה זה בית של שואה, כי לא דיברתי על זה. אני בכלל הייתי עם הכל בפנים, החזקתי הכל כמו בלון מנופח. אבל זה השפיע על החיים שלי. הילדים שלי סבלו, שלא לקחתי אותם לפיקניק או לים. נסגרתי בחדר השינה עם כדורים ובכיתי כל הזמן. השתחררתי לפני 9 שנים מכל הטיפולים שעברתי. נתנו לי כדורים וטיפולים פסיכולוגיים ופסיכיאטריים. גם התמונות זה סוג של שחרור".