נקבע מותו של זמיר יונה (47) שנפצע אתמול בתאונת הדרכים הקשה בבאר שבע, כך נמסר הערב (שבת) מבית החולים סורוקה בעיר. מדובר באב משפחה, שנפצע באורח אנוש לאחר שנהג רכב פרטי סטה ממסלולו ופגע בו, בבת זוגו נעמי ובבתו אלונה (15), שהיו באותה העת על המדרכה. לאחר התאונה, מצבן של האישה והנערה הוגדר קשה. הערב, כך נמסר מבית החולים, האישה שוחררה לביתה ומצבה של הבת מוגדר בינוני, לאחר שעברה ניתוח.
 
יוסי זיסו, חובש מד"א שטיפל בפצועי התאונה, סיפר אתמול על שאירע: "במקום הייתה המולה והמראה היה קשה. ראינו רכב על המדרכה שמתחתיו נלכדו שלושה הולכי רגל. חילצנו גבר ואשה כבני 40 ונערה כבת 16. האישה והילדה היו בהכרה מלאה וסבלו בעיקר מפגיעות בגפיים התחתונות, והגבר היה מחוסר הכרה וסבל מפגיעה רב מערכתית. הענקנו לפצועים טיפול רפואי ופינינו אותם בניידות טיפול נמרץ במהירות לבית החולים".

צילום ארכיון: הדס פרוש, פלאש 90


האב הזהיר את הבת רגע לפני הפגיעה

אמה של הנערה שנפצעה, סיפרה כי בתה אלונה זוכרת לפרטים את שאירע במהלך התאונה, כולל הרגע בו נהג הרכב התנגש בה ובאביה לאחר שנסע לדבריה בסחרור. השלושה היו בדרכם חזרה לביתם לאחר שבילו במסעדה בעיר, ורגע לפני הפגיעה, כך סיפרה אמה של הנערה, האב הזהיר אותה מרכב שהחל לנסוע לכיוונם: "הוא תפס את ידה ואמר לה 'תראי איך הוא נוסע, תיזהרי'".

עוד סיפרה הבת לאמה, כי לאחר התאונה היא הייתה היחידה שבהכרה, ולכן ניסתה להעיר את אביה, אך ללא הצלחה. היא הביעה את כאבה וצערה על מותו והוסיפה: "הם תכננו לחגוג את יום הולדתה ה-16 בספטמבר יחד ולעשות לה מסיבת הפתעה".

נהג הרכב הפרטי, צעיר כבן 20, נפגע קל בתאונה, ולאחר שקיבל טיפול רפואי הוא נחקר בתחנת המשטרה שבעיר. אמה של הנערה שנפצעה סיפרה כי הנהג יצא מהרכב לאחר הפגיעה ואמר: "מה עשיתי, מה עשיתי", והבת ענתה לו "לך מפה, אל תיגע בי". לפי המשטרה, מדובר בנהג חדש ונורמטיבי וכי מחקירתו עלה כי ככל הנראה בשל טעות בשיקול דעת, הוא ביצע סטייה עם החלק האחורי של הרכב וגרם בכך לתאונה הטרגית והמצערת. לאחר ששוחרר מבית החולים, הובא הנהג לחקירה,בסיומה שוחרר בתנאים מגבילים. במשטרה יבחנו את כל הנסיבות להתרחשות התאונה, אולם בשלב זה ההערכה היא כי הנהג לא עלה לרכב במצב של שכרות.
 

בן שש נדרס בירושלים

בתאונה נוספת שאירעה אמש בירושלים, נדרס ילד בן 6 ע"י שני אחים החשודים שנמלטו מהזירה לאחר מעשה. במהלך התאונה, שאירעה בצומת בר אילן שבעיר, נפצע הילד בראשו ובבטנו והוא פונה לבית החולים הדסה כשהוא מורדם ומונשם. הערב נמסר מבית החולים כי מצבו מוגדר כעת בינוני והוא כבר נושם באופן עצמאי. השניים החשודים במעשה יובאו בהמשך הערב להארכת מעצרם.

בתאונת פגע וברח נוספת, שהתרחשה אתמול ברחוב שדרות הנשיא בחיפה, נפצע באורח קשה רוכב אופנוע כבן 20. צוות ניידת טיפול נמרץ טיפל בפצוע ופינה אותו במצב קשה לבית החולים רמב"ם כשהא סובל מחבלה בראש ובגפיים. שוטרי תחנת חיפה פרסו מחסומים ואיתרו את הרכב הפוגע.