לאחר 15 שנים בהן השכר בישראל כמעט ולא עלה, הודה ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי אין לו שליטה בנושא וכי הוא לא חושב שאפשר לפתור את הבעיה הזאת, כך דווח הערב (ראשון) בערוץ 10. נתניהו אמר דברים אלה במהלך שיחה סגורה עם עיתונאים בכלי התקשורת השונים, וכאשר נשאל ע"י אחד מהנמצאים במקום איך ייתכן שהשכר בישראל נמצא בשחיקה מתמדת, ענה והפתיע את השומעים: "אין למקבלי החלטות בישראל יכולת להשפיע על השכר והדבר תלוי במגרש הבינלאומי".



נתניהו המשיך ואמר כי בעיית השכר היא בעיה שאין לה פתרון, כמו כן ציין נתניהו כי הפגיעה בישראל פחותה ממדינות אחרות וכי זו בעיה שהעולם כולו צריך להתמודד איתה. "דיברתי על זה עם לארי סאמרס (שר האוצר בתקופת שלטונו של ביל קלינטון) ועוד מנהיגים במערב. החזקים תמיד יהיו חזקים, לחלשים תמיד נעזור והבעיה היא עם מי שבאמצע. בעתיד הטכנולוגיה גם תחליף חלק מהעובדים, זו בעיה עולמית שאין לה פתרון".



כזכור, בסוף שנת 2015, החליטה ממשלת ישראל להעלות את שכר המינימום ל-5,300 שקלים, במספר פעימות. "מצב בו אנשים עובדים ונשארים עניים לא יכול להתקיים בחברה מתוקנת", אמר שר הכלכלה דאז אריה דרעי, בעת ההודעה והוסיף, "חרטתי על דגלי את העזרה לחלשים והחוק שהעברנו בממשלה, יסייע בהגדלת השכר לעובדים שמרוויחים שכר מינימום. תיקון החוק ייתן ודאות לעובדים, למעסיקים ואני מאמין שימשוך למעלה את שכרם של כלל העובדים. אני מברך את ההסתדרות והמעסיקים שקידמו הסכם חשוב זה".