תקרית ירי קשה בצפון הארץ: ראש מועצת ג'וליס, סלאמן עמאר ירה היום (שני) בשעות הבוקר למוות במוניר נבוואני, בן 45 ברחבת בניין המועצה. הרקע לעימות, ככל הנראה, לאחר ויכוח שפרץ במקום. מעדויות ראשונות עולה כי הניסיון התקיפה החל דווקא על ידי ההרוג, שניסה להלום בעובד הבכיר בגרזן, כשהאירוע כולו התרחש ברחבת המועצה לעיני עוברים ושבים. למקום הוזעקו כוחות משטרה גדולים שסגרו את הזירה ובמקביל הוזעקו צוותים של מד"א שהעניקו לפצוע טיפול רפואי במקום, אך נאלצו לבסוף לקבוע את מותו. סלאמן, נעדר מהמקום לאחר הירי והסגיר את עצמו למשטרה. 



ההרוג מוניר נבוואני. צילום: ללא קרדיט.
ההרוג מוניר נבוואני. צילום: ללא קרדיט.



זירת האירוע בג'וליס. צילום: אתר "וין".
זירת האירוע בג'וליס. צילום: אתר "וין".



העדים שהיו במקום סיפרו כי האזרח הגיע למועצה מצויד בגרזן וניסה לפגוע בראש המועצה. מקורבים לשניים סיפרו למעריב אונליין כי מדובר בוויכוח ישן וסכסוך עמוק שהגיע לשיאו בבוקר וכי הוויכוח החל בתוך בנין המועצה וגלש החוצה. מהחקירה עולה, בין היתר, כי בשלב מסוים, כשעמאר הרגיש מאוים על ידי התושב שהחזיק בגרזן, הוא שלף את אקדחו האישי וירה בו.



במקום נוצרה התקהלות גדולה, ורבים מחו על השימוש בנשק. המתקהלים טענו כי גם אם מדובר בבכיר, וגם אם אוים, אפשר היה להשתלט על התוקף ולא להרוג אותו: "לאן הגענו שאנשים מחזיקים נשק ועושים בו כראות עיניהם"?



על פי עדי ראייה ויכוח פרץ בין השניים. צילום: אתן "וין".
על פי עדי ראייה ויכוח פרץ בין השניים. צילום: אתן "וין".



סגן השר איוב קרא (ליכוד) שבדרכו לג'וליס אמר ל"מעריב": "קיבלתי בתדהמה את הבשורה מג'וליס כשהייתי בדרכי למשרד ראש הממשלה בירושלים. עשיתי אחורה פנה ואני בדרך לשם. אין לי עוד פרטים על הנסיבות, אבל אין לי ספק שג'וליס היא דוגמה ומופת ליחסים בין משפחות ואנשים. היסטורית מעולם לא הייתה אלימות בכפר, והיחסים בין המשפחות הם מצויינים. ביישוב הזה מעולם לא הייתה אלימות בין המשפחות, ולכן החריג שהיה היום מחייב אותנו לבדוק את עצמנו איך הגענו למצב הזה".