שלומי חתוכה, משורר ופעיל בעמותת עמר״ם לקידום ייצוג שוויוני, העלה אתמול (שלישי) פוסט בפייסבוק שבו הוא מציג איור שפרסמה עיריית רמת גן הקוראת לילדי העיר לקחת חלק בתנועות הנוער השונות. באיור עצמו נראים שבעה ילדים, בנים ובנות בעלי גוון עור לבן בלבד וכשהם לבושים בבגדי תנועות מסורתיות. בפוסט עצמו הטיח חתוכה את טענותיו כשכתב "עירית רמת גן מציגה פוסטר ייצוגי לילדי העיר ואין שם ילדים שחומים בכלל. למי ששואל איך אפשרי שיחטפו ילדים ואיש לא ישמע את הזעקה או ישלם על הפשעים מספיק לחשוב איך זה אפשרי בכלל שגם היום לא יהיה ייצוג לילדים שחומים במקומות כל כך משמעותיים. הם היו ונותרו בלתי נראים, אז והיום".



חתוכה הציע לעיריית רמת גן איור אלטרנטיבי שעיצבה מחדש המאיירת יהלי זיו ובה נראים אותם ילדים אך בגווני עור ושיער שונים. "ואכן, בתוך פחות מעשרים וארבע שעות, עירית רמת גן תיקנה את המודעה שלה. עדיין רחוק מלהיות מושלם אבל בהחלט שיפור משמעותי. מאוד פשוט למחות כשיש מה להציע". כתב חתוכה בפוסט החדש אחרי התיקון.





עיריית רמת גן פרסמה את האיור החדש בצירוף הודעת התנצלות: "רמת-גן היא עיר מגוונת, המכבדת כל אדם באשר הוא. הפרסום של התמונה המצוירת נעשה בתום לב ואנחנו מתנצלים אם מישהו מצא עצמו נפגע. תודה לשלומי חתוכה ויהלי זיו שהעלו את הנושא למודעות והסבו את תשומת ליבנו. אנו נחדד את הנחיות הפרסום ונמשיך לפעול כעיר פלורליסטית ומכבדת כל אדם באשר הוא".