תושב ירושלים בן 33 נעצר בחשד שאנס צעירה בת 22 סמוך לבית קפה בשעות הצהריים ברחוב הלל בירושלים. החשוד, ארכאן סלהב, חשוד כי פגש את הצעירה בבית הקפה "ארומה" ולאחר מכן הלך עמה לחדר מדרגות בבניין סמוך, שם הפשיט ואנס אותה. בית משפט השלום בירושלים האריך היום (שני) את מעצרו של סלהב בחמישה ימים לאחר שבמסגרת החקירה שבוצעה במשטרה נאספו ראיות וכן ממצאים פורנזיים מהזירה שהובילו לאיתור זהות החשוד וגיבוש התשתית הראייתית נגדו.

בין החשוד למתלוננת לא היכרות מוקדמת. השניים נפגשו בבית הקפה ולאחר שקמו משם צעדו יחד. בשלב זה ישנן גרסאות שנות. לדבריה בהגיעם סמוך לאחר הבניינים, הוביל אותה החשוד לחדר המדרגות של אותו בניין ושם בניגוד להסכמתה, אנס אותה. הצעירה ניגשה לבית החולים שם עברה בדיקות רפואיות ובמהלכן הועברה פנייה למשטרה שכאמור פתחה בחקירה וביצעה את מעצרו של החשוד. לצד גרסתה של המתלוננת, עולה כי גרסתו של החשוד שונה, הוא קושר את עצמו להיכרות עם הצעירה, אולם מכחיש כי אנס אותה. לדבריו ההיכרות הסתיימה בפגישה האקראית בבית הקפה.



"סתירות לא הגיוניות"


במשטרה בודקים עתה את גרסאות השניים וזאת תחת חקירה של חשד לאונס. כמו כן נבדקים הממצאים הפורנזיים לרבות דגימות DNA שנלקחו מבגדיה של המתלוננת מיד לאחר שהגיעה לבית החולים והן מהחשוד עצמו. גורמים במשטרה מציינים: "לאחר שנקבל את תוצאות הבדיקות נוכל לדעת בוודאות האם החשוד קשור לאירוע האונס. ממצאי המעבדה יכולים בהחלט להוביל לפענוח האירוע, אם הדגימות יימצאו תואמות".



בית משפט השלום בירושלים, ארכיון. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
בית משפט השלום בירושלים, ארכיון. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



בדיון בבקשה להאריך את מעצרו בבית משפט השלום בירושלים קבע השופט דוד שאול גבאי ריכטר, כי חומר הראיות שהונח בפניו מבוסס דיו וקושר את החשוד לעבירת האונס שנטענת נגדו. עוד הוא ציין "החשד הסביר מבוסס היטב. בעדותו של החשוד יש סתירות לא הגיוניות. השופט גבאי ריכטר שהחליט להאריך את המעצר בחמישה ימים התייחס בין השאר לטענותיו של החשוד סלהב, לפיהן הצעירה היתה מסוממת ואין לו כל קשר לאירוע האונס. כמו כן הוא התייחס בהחלטתו גם לדבריו של עורך דינו של החשוד שטען כי מדובר בעלילה. בא כוחו של החשוד טען כי "לא ייתכן מצב שבו יתרחש אונס באמצע רחוב הלל מבלי שיישמעו צעקות. איך קורה שאף אחד לא שם לב לאירוע שכזה?"