מקרה נוסף של ישראלי שנדבק בנגיף הזיקה: היום (שני) נודע כי גבר מהמועצה האזורית אשכול נדבק בנגיף בעת ששהה בחו"ל. לא נמסר באיזה יישוב במועצה מתגורר האיש, אולם כן נמסר כי הוא נמצא בשלבי החלמה מתקדמים ואין צורך בבידודו והוא ברמת סיכון נמוכה של הדבקה.



בעקבות הודעת משרד הבריאות והמשרד לאיכות הסביבה, הכריזה המועצה האזורית אשכול על הצורך בזהירות יתר מפני עקיצות יתושים. המועצה הודיעה לכל תושבי האזור להיזהר מיתושים ולפעול על פי כל הכללים ואמצעי הזהירות הנהוגים כנגד עקיצות יתושים.  



ל"מעריב אונליין" נמסר מהמועצה: "קיבלנו הנחיות לנקוט בכל מיני אמצעי זהירות ומניעה. בעיקר מניעת יתושים וייבוש מקווי מים כי יתושים הם שמעבירים את המחלה. אנחנו מקפידים בעיקר ביישוב אבל החלטנו להרחיב את הנושא לכל תושבי המועצה המקומית אשכול. יש פה באזור את יתוש הטיגריס האסיאתי, שידוע כמעביר מחלות ונגיפים. מכיוון שמקורות הדגירה שלו הם בצלחות מתחת לעציצים ובמקורות מים אחרים הנחנו את התושבים לייבש את הצלחות ולהתקין רשתות וכן להשתמש בדוחי יתושים". 



בחודש ינואר דווח על פעוטה בת שנתיים שנדבקה בנגיף בעת ששהתה עם משפחתה בקולומביה. הנגיף אובחן במעבדה המרכזית לנגיפים של שרותי בריאות הציבור בתל השומר. החולה, בת שנתיים, חזרה מקולומביה. הפעוטה שוחררה לביתה במצב טוב. 



נגיף הזיקה מהווה סכנה לנשים בהריון ולבריאות העובר שלהן וגורם למומים קשים בעובר כולל תופעה של ראש מוקטן ונזקים עצביים קשים. ידוע שההדבקה היא בעיקר מעקיצת יתוש, אבל בחודשים האחרונים יש ראיות שההדבקה היא גם בעת קיום יחסי ביחסי מין. המחלה עצמה מהדבקות בנגיף איננה מסוכנת וחולפת בדרך כלל באופן ספונטני תוך ימים ספורים כוללת בדרך כלל תופעות של חום, פריחה וכאבים במפרקים. 



פרופסור ארנון אפק, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, מסר ל"מעריב אונליין" כי "מדובר בגבר שחזר משהות בקוסטה ריקה. הוא נדבק שם בנגיף והמחלה החלה אצלו עוד בקוסטה ריקה, לפני שובו לישראל. הסבירות להעברה של המחלה בארץ קלושה כי היתוש שמעביר אותה לא קיים כאן. אצלנו יש יתושים אחרים".



לשאלת "מעריב" לגבי נושא ההדבקה ביחסי מין של אותו גבר נמסר ממשרד הבריאות: "הוא יקבל הדרכה אישית כיצד עליו לנהוג על מנת לא להדביק אחרים".