לראשונה תופעל תוכנית חונכות וירטואלית ללימודי אנגלית: התוכנית שמופעלת על ידי משרד החינוך בשיתוף מט"ח (המרכז לטכנולוגיה חינוכית), פועלת בעשור האחרון למען שיפור הישגי תלמידי 4 ו-5 יחידות לימוד במקצועות: מתמטיקה, פיזיקה, ביולוגיה, כימיה. כאמור לראשונה השנה תתקיים התוכנית גם בלימודי אנגלית. את התלמידים חונכים סטודנטים מצטיינים בתמורה למלגה, באמצעות טכנולוגיות מתקדמות של הוראה וחניכה מרחוק.



בשנה הקרובה הפרויקט יעניק חונכות ל-6,000 תלמידי תיכון בפריפריה חברתית וגיאוגרפית, לעומת 4,000 בשנה החולפת, הלומדים ב-200 תיכונים מהמגזר הממלכתי, דתי, ערבי, דרוזי ובדואי. את החונכות מעבירים 1,000 סטודנטים מצטיינים מהאוניברסיטאות השונות בארץ והם מקיימים מפגשים שבועיים עם התלמידים דרך האינטרנט.



אוכלוסיית היעד של התוכנית היא תלמידים הלומדים בבתי ספר על-יסודי, שהינם בעלי יכולת להגיע ללימודים מוגברים במקצועות הנ"ל, אך לא מגיעים למימוש יכולת זו מסיבות שונות. מטרתה העיקרית של התוכנית היא הגדלת מספר התלמידים הניגשים לבגרות מוגברת בתחומים אלה, קידום הישגיהם וכן העלאת רמת המוטיבציה של התלמידים, חיזוק הדימוי העצמי, זימון מפגש עם דמות המהווה מודל לחיקוי עבור התלמידים ופתיחת שערי האקדמיה בפניהם.



התוכנית מתרחבת גם ללימודי אנגלית. צילום: מטח, תכנית נחשון
התוכנית מתרחבת גם ללימודי אנגלית. צילום: מטח, תכנית נחשון



"מפעל חדשני"


מממצאי ההערכה של התוכנית עולה כי 86% מבין התלמידים שהשתתפו בפרויקט לפחות שנה אחת, זכאים לתעודת בגרות ויותר משני שלישים מהתלמידים שנבחנו, מעידים כי הישגיהם השתפרו בזכותה. במקביל, 96% מהם מעידים שהחונכים אכפתיים ומקצועיים.



מנהלת האגף העל-יסודי במשרד החינוך, דסי בארי, אמרה כי "החונכות הווירטואלית היא עוד אחד מהמפעלים של חינוך חדשני שאנו מובילים במטרה להתאים את מערכת החינוך למיומנויות המאה ה-21. בשנת הלימודים הבאה כחלק מתוכנית האנגלית המשרדית נרחיב גם את השירות שהחונכות הווירטואלית נותנת. כך שגם תלמידי ארבע וחמש יחידות לימוד באנגלית יוכלו ליהנות מלמידה תומכת, חדשנית אקטואלית וזמינה".