אתמול נערך בפעם השנייה השיעור הגדול ביותר בעולם, שהועבר בו-זמנית ביותר ממאה מדינות ובהן ישראל. השיעור עסק בערך אי השוויון בין בני אדם ובדרכים לצמצומו. 
 
עשרות אלפי ילדים הלומדים בכ-1,000 כיתות ג' עד יא' מרחבי ישראל, השתתפו עם ילדים בכל העולם בו-זמנית בשיעור אחד, כשבמסגרתו הם צפו בסרטונים בנושא, השתתפו בסדנאות ודיונים שעסקו באי השוויון בחיי היומיום ודנו באפשרויות להקטנתו עד 2030 – יעד שאותו הציב האו"ם.
 
הרעיון בבסיס השיעור הוא העלאת המודעות של אוכלוסיית העולם ומנהיגיו לנושאים המעסיקים את האנושות כולה. השיעור במתכונת זו יימשך לאורך השבוע הנוכחי.
 

המטרה מאחורי הפרויקט, שעליו חתומה קרן החירום של האו"ם לזכויות הילד ולהצלת ילדים (יוניצ"ף), היא לעסוק בכל שנה בנושא אחד מתוך 17 סוגיות שהאו"ם הגדיר אותן כיעדים הגלובליים של האנושות. בשנה שעברה הנושא היה ההתחממות הגלובלית ואילו השנה השיעורים מתמקדים באי שוויון, כאמור..
יונתן ארמי, תלמיד כיתה ה' בבית הספר שז"ר שבהרצליה, תיאר אתמול את החוויה: "הרבה ילדים התרגשו שיש את השיעור בכל העולם. זה היה נחמד ומעניין. לפי דעתי זה גם חשוב לדבר על הנושא כי יש עליו הרבה מחלוקות. זה לימד אותי על אי שוויון בין בנים לבנות ונתנו לנו כמה פתרונות לזה".
 
ג'וני קלין, מנכ"ל יוניצ"ף: "אנו גאים לקחת חלק בפרויקט גלובלי שמעודד את ילדי ישראל לקדם שינויים בקהילה".