"התכנסות חירום" מיוחדת נערכה אתמול בערב בגוש עציון, בעקבות הדיווח אודות תקיפה מינית של ראש המועצה דוידי פרל. בהתכנסות השתתפו צוותי חינוך, אנשי מקצוע ורבנים מהמקום, על מנת לקבל החלטות לגבי המשך התגובה לפרשה. בהודעה שפרסמו לאחר האירוע הביעו דאגה מהשתקה בציבור הדתי-לאומי של החשדות ומאי-התייחסות הולמת למתלוננת, וטענו כי יש לרתום את הסיטואציה לדיון פתוח יותר אודות הנושא. 

"אנחנו חשים שערכי לשון הרע על חשיבותם הרבה, אסור שיגרמו להשתקה שבחסותה יכולים להתרחש פגיעות וסיפורים אפלים", מסרו.  
"אין לנו מידע על הפרשה הקונקרטית שלפתחנו. עדיין לא נשמעה הדרישה הברורה לבירור מקיף ומעמיק ונקיטת צעדים משמעותיים שישימו קץ לאיוולת על כל צדדיה. אולם, לצערנו, לצד הסיפור הספציפי התפתחה מציאות בלתי אפשרית ובלתי נתפסת של השתקה. האמירות האחרונות מצד אנשי הרוח והמנהיגים המובילים של גוש עציון השאירו תחושה קשה של ניסיון להדממת הסיפור, אי ראיית צידה של המתלוננת וחמור מכך מבט צר שאינו מכיר בנזק שנגרם לנפגעות ונפגעים בעבר ולנפגעות ונפגעים פוטנציאלים", לשון ההודעה. 

"לנוכח תחושות אלו ומתוך הכרות מקצועית ואישית עם העולם המורכב של הפגיעה המינית על שלל סוגיה איננו יכולים לשבת בשקט ולתת לשיח המשתיק להשתלט. איננו באים לערוך משפט שדה, איננו מכירים את הסיפור הנוכחי לפרטיו ואין לנו רצון לעסוק בו כלל. אנו רואים במציאות העגומה שנוצרה הזדמנות לשילוב כוחות, ליצירת שפה חינוכית משמעותית המביטה לילדינו בעיניים, המסבירה והמחנכת ללא טאטוא וללא מורא".
"אי ניצול של הזדמנות זו, לצערנו, תמשיך ותנציח את מעגלי הפגיעה הרבים שבוודאי שקהילתנו אינה נקייה מהם. כקהילה אנחנו רוצים, מייחלים ומתפללים לאמירה מורכבת שאינה מחלקת את המציאות לטובים ורעים, לא מוכרחה לנקוט צד (כל עוד לא נערך דין צדק) אך יוצרת אקלים בטוח לכל מי שחש או חשה כי נפגעו לקום, לזעוק את זעקתם ולקבל מענה הולם – בתוך הקהילה או מחוצה לה". 

כזכור, שבוע שעבר נחשף בערוץ 10 כי צעירה בת 20 תושבת ירושלים התלוננה בפני רבני פורום תקנה כי דוידי פרל, ראש מועצת גוש עציון, תקף אותה מינית. על פי הדיווח של הכתב רועי שרון, הצעירה פנתה לפני כמה חודשים לרבני הפורום הפועלים נגד תופעת פגיעות מיניות בחברה הדתית, וסיפרה להם כי דוידי פרל פגע בה פיזית כמה פעמים. בידיעה נמסר כי רבני הפורום עדכנו את היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, על תלונתה של הצעירה נגד פרל וקיבלו את אישורו לפעול בנושא. פרל הוא תושב היישוב אלון שבות ובנו של רב המקום, הרב גדעון פרל.