רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, ספדה הערב (רביעי) בשיחה עם ערוץ 2 לנשיא התשיעי שמעון פרס שהלך לעולמו בשעות הבוקר המוקדמות לאחר שבועיים של אשפוז בבית החולים בעקבות אירוע מוחי בו לקה. בשיחה עם יונית לוי הביעה נתניהו צער על לכתו של פרס, סיפרה על ההיכרות ביניהם ועל הקשר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.



"זה יום עצוב וקשה לכל עם ישראל, בשבועיים האחרונים קיווינו שהרע מכל לא יגיע. שמעתי הבוקר בטלוויזיה את בעלי ראש הממשלה אומר בפתח ישיבת הממשלה - 'זה היום הראשון של מדינת ישראל בלי שמעון פרס', וזה היה כל כך עצמתי ומרגש שפתאום אמרתי וואו, איך זה קרה? זה קשה. אני מאוד האמנתי וקיוויתי שנהיה עוד שנים רבות איתו ובמישור האישי מאוד אהבתי והערכתי אותו".



במשך שנים נפגשתם פעם בשבוע, כשהוא היה נשיא ובעלך ראש הממשלה. מה היה שם?
"אלה היו פגישות מרתקות אינטימיות מהנות. עד היום שום דבר לא יצא משם וזה מראה איך שמרנו כולנו על הקשר המיוחד בינינו. בפגישות היה הכל, שיחות מדיניות ופוליטיות, ותמיד בנועם. לא היה שום רגע קשה או לא נעים. תמיד הרגשתי שאני נמצאת בתוך קטע היסטורי כל שבוע מחדש".



בכל זאת, נתניהו ניצח אותו בבחירות. הרגשת שזה עמד ביניהם?
"לא. זה חלק מהעניין של תחרות, אחד זוכה והשני מפסיד. שמעון היה אציל נפש, אדם נפלא, לא הייתה שום יריבות אישית. הרגשתי חיבה והערכה ממנו. היו לו הרבה ניואנסים שהזכירו לי את אבא שלי".



אבל לאורך כל הדרך לא היו שם יחסים חבריים לחלוטין
"גם במקרים שהלשכות אולי הוציאו הודעות על חילוקי דעות, זה לא בא לידי ביטוי במפגשים. בשבילי פרס היה כמו ספר היסטוריה פתוח, חיכיתי למפגשים האלה עם אדם כזה. הוא לא רק מנהיג גדול, אלא איש שבתולדות האומה לדורות ייזכר כאחד מהמייסדים".



היו גם דיבורים על הארכת כהונתו כנשיא
"בעלי היה מאוד שמח להמשיך איתו אבל אני לא רוצה להיכנס לדברים האלה".



זכורים לי רגעים, למשל שהוא התקשר אליי לשיר לי יום-הולדת שמח, אף פעם לא ראיתי את זה כמובן מאליו", הוסיפה נתניהו לסיום. "זה תמיד כל כך חימם את הלב. לעולם לא נשכח את מה שהוא עשה, את החום והערכה שלו".