"הם חוששים מהתפרצות המחלה, לא סתם סוגרים גנים". משרד הבריאות הורה היום (חמישי) על סגירת שני גנים בשדרות: "יקינטון" ו"צבעוני", בשל הימצאות חיידק השיגלה הגורם לשלשולים, חום גבוה וכאבי בטן. זאת לאחר שבשבוע שעבר נסגר באותו המתחם בעיר גן "אגוז", בשל אותן הנסיבות.



אם לאחד הילדים בגנים, סיפרה למעריב כי היא קיבלה היום הודעה מהגננת שהגן ייסגר רק בשישי, אך לאחר מכן התקשרו אליה והודיעו כי סוגרים את הגן ועליה לקחת את ילדה בהקדם. "חשבנו בהתחלה שעושים חיטוי לכל הגנים, אבל אז קיבלנו הודעה להגיע לקחת את הילדים באמצע היום". לדבריה, בהמשך התברר שבגן של ילדה יש שני ילדים שנדבקו בחיידק. "גם עכשיו אף אחד לא אומר מה קורה ולמיטב הבנתי הגן יישאר סגור עד אחרי החגים. הם חוששים מהתפרצות המחלה, לא סתם סוגרים גנים", אמרה.



אזור הגנים שנסגרו




ההחלטה התקבלה לאחר דיווח על עשרה ילדים הסובלים משלשולים בגן "צבעוני". בעקבותה הדיווח ערך משרד הבריאות ביקורת בגנים, שבמהלכה התקבל דיווח נוסף על שני מקרים נוספים בגן "יקינטון". ממשרד הבריאות נמסר כי "לאחר סיור בגנים ודיון מקצועי, הוחלט כי יש להפסיק את הפעילות בגנים 'צבעוני' ו'יקינטון' ויש לבצע שינויים נדרשים - ניקיון יסודי בגנים ומחוצה להם ולהמשיך לעקוב אחר התחלואה".



"הגננות אחראיות על החינוך בלבד"



לילי פוקמונסקי, מנהלת המחלקה לגננות בהסתדרות המורים, התייחסה לסגירת הגנים ואמרה כי "הגננות אחראיות על חינוכם של הילדים ברמה הפדגוגית בלבד, הן אמנם אלו שמנחות את הילדים לשטוף ידיים לפני האוכל ואחרי שהם מתפנים, אך הן ודאי לא הגורם האחראי על ניקיון הגן ובהחלט שלא על בעיות ניקוז וביוב. במידה והבעיה בגני הילדים בשדרות נבעה מחוסר היגיינה, חשוב להבין שהאחריות על ניקיון הגן והחלפת החיתולים אינה באחריות הגננת אלא באחריות הסייעות בלבד. כמו כן חשוב שההורים יזכרו שאסור לשלוח ילד משלשל לגן כדי שלא ידביק את שאר הילדים".