הקטל בכבישים: גבר כבן 30 נהרג וחמישה בני אדם נוספים נפצעו, ביניהם צעירה בשנות ה-20 לחייה במצב קשה, בתאונת דרכים שאירעה הלילה (ראשון) בכביש 1, סמוך למחלף שער הגיא. מתחקור ראשוני של התאונה עולה כי ככל הנראה, הפצועים נפגעו כאשר ירדו מרכבם שנתקע בדרך, ועמדו בצד הכביש סמוך למחלף לטרון לכיוון שער הגיא. הצעירה, בשנות ה-20 לחייה, פונתה במצב קשה מאוד עם פגיעת ראש ופגיעה רב מערכתית כשהיא מורדמת ומונשמת, לבית החולים תל השומר.



לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים פונו ארבעה פצועים נוספים, ביניהם גבר כבן 30 במצב בינוני כשהוא סובל מפגיעת ראש, צעירה כבת 20 במצב בינוני עם פגיעה קשה בגפיים, צעירה כבת 21 במצב קל-בינוני עם חבלת ראש וצעיר נוסף בשנות העשרים לחייו, כשהוא במצב קל.



זירת התאונה. צילום: דוד קליימן, תיעוד מבצעי מד"א
זירת התאונה. צילום: דוד קליימן, תיעוד מבצעי מד"א



"מראה קשה מאוד"

פרמדיק מד"א, דרור עיני, שהגיע למקום סיפר: "הגענו עם כוחות גדולים, המראה היה קשה מאוד. ראינו פצועים פזורים על הכביש, חלקם בנתיב לכיוון ירושלים וחלקם בנתיב לכיוון תל אביב, עשינו סריקה מהירה ומיון ראשוני של הפצועים ואיתרנו סה"כ 6 נפגעים. אחד מהם היה מחוסר הכרה ללא נשימה ולא דופק עם פגיעה רב מערכתית קשה ולאחר ניסיונות החייאה נאלצנו לקבוע את מותו בשטח. צעירה כבת 20 שכבה על הכביש כשהיא מחוסרת הכרה עם פגיעה רב מערכתית, הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותה תוך טיפול רפואי שכלל הנשמה לתל השומר כשמצבה קשה מאוד".



פרמדיק מד"א, עקיבא פולק, הוסיף וסיפר על הפצועים האחרים: "צעירה כבת 20 שכבה על הכביש בנתיב לכיוון תל אביב כשהיא בהכרה מעורפלת וסובלת מפגיעה קשה מאוד בגפיים. פינינו אותה תוך טיפול מציל חיים שכלל עצירת דימומים לבית חולים הדסה עין כרם כשמצבה מוגדר בינוני. 3 פצועים נוספים במצב קל עד בינוני טופלו ופונו כשהם בהכרה מלאה. נהג הרכב, כבן 60, נבדק על ידינו ולא נזקק לפינוי".