שישה תושבי קלאנסווה וטייבה נעצרו ושישה כלי רכב הוחרמו לאחר שעל פי החשד סכסוך על קו הסעות שפעל ללא רישיון בין אזור תל אביב השרון הוביל למספר תקריות של תקיפה ותגרה במקום ציבורי ופרטי ולסיכון משתמשי דרך. החשודים עצמם צולמו כשהם מבצעים את האירועים האלימים, ובסרטון שתועד באזור נאות גנים נראים חלק מהחשודים כשהם מבצעים פעולות אלימות ופרועות כהולכי רגל וכנהגים. החשודים יובאו במהלך היום (שלישי) לבית המשפט, וחקירת הפרשה נמשכת.



קטטות מסוג זה אינן אירוע חריג בכביש, על פי סקר של עמותת "אור ירוק" באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה שבוצע ביוני 2015, אחד מכל חמישה נהגים טען כי נתקל בקטטה שאירעה בכביש לפחות פעם אחת בשנה האחרונה. בנוסף לכך, 63% מהנשאלים הודו כי חוו אלימות מילולית ותנועות מאיימות לפחות פעם אחת בשנה האחרונה.


תיעוד אלימות בכביש, ליד נאות גנים. (אור ירוק)

"זה לא סרט, אלא מבט על המציאות"


שמואל אבואב, מנכ״ל עמותת אור ירוק, התייחס לתיעוד שנחשף ואמר: "זה לא קטע סרט קולנוע, אלא מבט על המציאות היומיומית בכבישי הארץ, וזו גם התוצאה הישירה של הקיצוץ החד במספר השוטרים וניידות התנועה בכבישים". לדבריו של אבואב, "כשבקושי רואים ניידות בכביש, נהגים מרשים לעצמם להתנהג בביריונות ובאלימות שלא פעם הסתיימה באובדן חיים. ממשלת ישראל חייבת לרכוש 300 ניידות תנועה שיגבירו את הניראות המשטרתית בכבישים ויתריעו מנהגים עבריינים לסכן את החיים של כולנו בכביש".