"שמענו עברית בכל מקום והיה כיף וזול". כך סיפר ל"מעריב" סמיר גאנם מכפר זמר, ששב עם אשתו ושתי בנותיו משבוע בשארם א־שייח' שבחצי האי סיני. מסתבר כי אזהרות המסע למצרים והדיווחים על המתיחות בסיני לא הרתיעו ישראלים רבים שלא ויתרו על הבילוי הפסטורלי בחופי סיני. בילוי שבאילת היה עולה להם הרבה יותר.



"במעבר טאבה שמענו אזהרות שמסוכן בסיני, אבל לא הרגשנו שום דבר מיוחד. ראיתי המון ישראלים, ערבים ויהודים, שנכנסו לסיני. זו הייתה חוויה", סיפר עוד גאנם.



לדבריו, מעבר לאווירה הפסטורלית, גם למחיר הזול בסיני לעומת בתי המלון באילת יש משקל בהחלטה לבלות שם את החופשה. "עבור חמישה ימים במלון חמישה כוכבים בשארם והכל כלול, שילמנו 2,200 שקל. שמעתי מחברים שלי שהיו באילת, שזה עלה להם פי כמה יותר".



"לקראת הכריסמס נשוב לשם"


"אני, אשתי והבנות נהנינו מכל רגע ולקראת הכריסמס נשוב לשם. כשחזרנו לארץ ראינו הרבה ישראלים במעבר הגבול שנכנסים לסיני. גם בדרכים לא הרגשתי מתיחות. היו מחסומים, כמו תמיד, לאלו הנוסעים לשארם ולכיוון קהיר. בדקו את הפספורט הישראלי שלנו והמשכנו הלאה. אפילו הדלק שם הרבה יותר בזול. מילאתי את מיכל הדלק בנואיבה וזה היה הרבה יותר זול מאשר בארץ", סיפר עוד גאנם.



להערכתו, במהלך חג הקורבן המוסלמי מרבית הישראלים שיצאו לסיני היו ערבים-ישראלים, אבל הוא סיפר גם על יהודים רבים שהגיעו לטאבה. על פי נתוני רשות האוכלוסין וההגירה, בסיני שוהים כיום כ-4,000 ישראלים, רובם ערבים-ישראלים. בשבוע האחרון יצאו דרך מעבר טאבה לסיני כ-7,000 ישראלים.