השר לשעבר, גונן שגב, שריצה מאסר בכלא בישראל על ניסיון להבריח אקסטזי ועל עברות נוספות, בהן משיכת כספים במרמה וזיוף תוקפו של דרכונו הדיפלומטי, פנה באמצעות פרקליטו לשר הבריאות יעקב ליצמן, בבקשה שישיב לו את רישיון הרופא שנשלל ממנו לפני כעשור בעקבות הרשעתו בפלילים. השר ליצמן העביר את הבקשה לטיפולה של היחידה המשפטית של משרדו.



שגב היה חבר כנסת כבר בגיל 35, וזמן קצר לאחר מכן בשנים 1995-1996 הפך לשר האנרגיה והתשתיות. לאחר פרישתו מהממשלה, פנה לעסקים פרטיים. בפברואר 2007 נשלל לצמיתות רישיונו של שגב לעסוק ברפואה בעקבות הרשעתו בפלילים. שגב ערער על החלטה זו בפני בית המשפט המחוזי בירושלים וערעורו נדחה. בנימוקים לדחייה ציין השופט: "קשה לחשוב על מעשים הפוגעים ברמה ובכבוד של מקצוע הרפואה, כמו גם באמון הציבור ברופאים, יותר מאשר המעשים בהם העותר הורשע. פגיעה זו מתעצמת לנוכח העובדה, שגם עליה עמד בית המשפט העליון בדחותו את הערעור הפלילי של העותר, לפיה "אין מדובר בצרכן סם שסחר, כדי לממן את מנת הסם הבאה, אלא במי שתאוות בצע הדריכה אותו, ומאומה לא מעבר לכך".



במרץ 2005, אימץ בית המשפט המחוזי עסקת טיעון עם השר לשעבר שגב וגזר עליו עונש של חמש שנות מאסר בפועל ועוד שנתיים מאסר על תנאי, וקנס של 27,500 דולר בגין עבירות הסמים וזיוף הדרכון. שגב ערער על חומרת העונש, אך בית המשפט העליון דחה את ערעורו פה אחד. ב-4 ביוני 2007 השתחרר שגב מהכלא אחרי הפחתת שליש מעונשו על התנהגות טובה ועזב את הארץ.



כעת כאמור, הוא מבקש משר הבריאות יעקב ליצמן להשיב לו את רישיון הרופא שנשלל ממנו על מנת שיוכל לשוב לישראל מניגריה שם הוא עובד כרופא ולהתפרנס בישראל כרופא. פרקליטו של השר לשעבר, יורם פומרנץ, אמר הבוקר בגלי צה"ל: "עברו שנים. הוא הציל חיים בחו"ל וזכה להערכה".