שר התחבורה ישראל כץ מתכנן להרחיב את קווי הרכבת הקלה בירושלים להתנחלויות שונות מעבר לקו הירוק. כך פורסם הערב (רביעי) בחדשות 2. בין היתר, מתכנן כץ תחנות בגבעת זאב, במעלה אדומים, ביישוב אדם (גבע בנימין) ובעטרות שסמוכה לקלנדיה. תחנה תפתח גם במבשרת, שנמצאת כמובן בתוך גבולות 67'. 

"אני כמובן רואה את ירושלים וירושלים רבתי כיחידה אחת", אמר שר התחבורה לחדשות 2. "כל ישראלי, בין אם גר בירושלים ובין אם גוש עציון, צריך לקבל שירותי תחבורה, שירותי נגישות. מי שאומר 'תשים חציצה מלאכותית בגלל שזה מעבר לקו הירוק', אנחנו כמובן לא מקבלים את זה". 

 
שר התחבורה ישראל כץ. צילום: פלאש 90

 
בשנת 2012 פורסם ב"הארץ" כי כץ, שהיה גם אז שר התחבורה, תכנן תכנית רחבת-היקפים של למעלה מעשרה קווי רכבת ביהודה ושומרון, בהיקף של מאות קילומטרים. היא הייתה אמורה לשרת הן פלסטינים והן ישראלים. התכנית לא יצאה לפועל ולא קודמה עד כה. 

לפי הפרסום ב"הארץ", הקווים שהוצעו הם "ציר גב ההר", שיעבור בג'נין, שכם, רמאללה, ירושלים, מעלה אדומים, בית לחם וחברון; "ציר מסילת הבקעה", שאמורה לחבר בין אילת, ים המלח, יריחו, בית שאן, ומשם לכיוון חיפה וסוריה. עוד תוכננו מסילות רוחב קטנות יותר כמו "ציר שכם", "ציר שכם-טול כרם", "מסילת רמאללה- גשר אלנבי", מסילה בין ירושלים לתל אביב שתעבור בגדה, מסילה מירושלים ללוד שתעבור בגדה ומסילה מירושלים שתעקוף את רמאללה ותתחבר למסילה המרכזית. בדרום הארץ מתוכננות מסילה מקרית גת לחברון ומסילה מחברון לבאר שבע.