חוקרים גילו כי מעמדו של החמור היה גבוה בתקופת הפרעונים כשמצאו עצמות חמורים קבורות בקבריהם. במקביל, התקיים לאחרונה סימפוזיון בינלאומי לרווחת חמורים בעולם. מנחם גולדברג, מנהל אתר התיירות כפר קדם בהושעיה, המגדל 25 אתונות, הסביר לבן כספית ואריה אלדד ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" את מעמדו של החמור.



"החמור הוא חיה אינטליגנטית שלא נותנים לה את הכבוד המגיע לה. היא יותר אינטליגנטית מהרבה אנשים. זה בעל חיים שעשו לו עוול במהלך ההיסטוריה. יעקב אבינו לא סתם בירך את יששכר בברכה 'חמור גרם רובץ בין משפתיים', הוא לא התכוון לקלל אותו. "לחמור, בניגוד לסוס למשל, יש קו אדום שאותו הוא לא חוצה", הוסיף גולדברג. "זה מתחבר נפלא עם סיפור האתון של בלעם, או כשאני רוכב על האתון פתאום היא נעצרת ולא רוצה להמשיך ואז אני רואה שנחש חוצה את הדרך והיא ראתה אותו הרבה לפני.



"החמור נוער כי הוא יודע שהוא הולך לקבל אוכל. אפשר אולי להגיע לקשר טוב יותר אתו, לא ניסיתי. אנחנו מגדלים 25 אתונות, לא חמורים זכרים, כי חמור לא מסורס זה דבר שקשה לשלוט בו ומבחינת ההלכה אסר לסרס. כשהוא מריח אתון בעונתה שום דבר לא יכול לעצור אותו. הוא יעשה מה שהטבע מבקש באותו רגע".