חברת אל על מעדכנת כי בשל עיצומי הטייסים וחוסר היענותם לאייש היום (שלישי) טיסות, טיסה 317 ללונדון יצאה בשעתיים איחור וטיסה 001 לניו יורק הערב נדחתה למחר בבוקר. כמו כן, טיסה 081 לבנגקוק נדחתה מהיום בערב למחר בבוקר וטיסה 027 לניו יורק נדחתה מהערב למחר בצהרים ותצא במטוס חכור. מאל על נמסר: "אנו שבים ומודיעים כי נציגות טייסי החברה ממשיכים לפגוע בחברה, מתנצלים בפני הנוסעים על הפגיעה ונחושים להחזיר את הפעילות בחברה לסדרה".



אין זו הפעם הראשונה בשבועות האחרונים שטיסות אל על מבוטלות או נדחות ומופעלים עיכובים ושיבושים בעקבות מחאתם של הטייסים. לטענתם של הטייסים הם מחויבים לזמן שהייה ארוך מידי בטיסות ארוכות והם דורשים לשוב לישראל מיד עם נחיתתם ביעד בחו"ל.



"פגיעה מיותרת שאחריותה על ההנהלה"


מוקדם יותר היום הודיע ועד הטייסים של אל על כי הנהלת החברה מתכננת לבטל את טיסה 007 לניו יורק. לדברי הטייסים, הביטול הוא ללא צורך ומטרתו להמשיך את הפגיעה המיותרת בלקוחות החברה. "מדובר בטיסה שמתוכננת לצאת עוד מספר שעות ושלא אויש עליה קברניט כבר מספר ימים. ברגע זה ישנם לפחות שישה קברניטים שהביעו את הסכמתם לבצע את הטיסה בהתרעה של כמה שעות, לוותר על אירועים פרטיים ולחזור לארץ בהקדם האפשרי. הנהלת אל על מאיימת בביטול הטיסה אם לא ייעתרו להישאר בניו יורק מספר ימים. הפגיעה המתוכננת בנוסעים מיותרת והאחריות כולה על הנהלת החברה והדירקטוריון", נמסר. 



לפני יומיים בוטלה טיסה 027 לשדה תעופה "ניוארק" בניו יורק ומהחברה נמסר כי "עיצומי הטייסים פוגעים זה חודשים ארוכים בפעילות החברה. הם מתבטאים בחוסר ההיענות של הטייסים לאייש טיסות ולטוס כטייסים פעילים הלוך וחזור ודרישה לטיסה רק בכיוון אחד. החברה תשיב לנוסעים את כספם. צר לנו על הפגיעה בנוסעים אך אין בידינו כל ברירה אלא להחזיר את הסדר על כנו ואת החברה לפעילות סדירה".