בעקבות המשבר המתמשך בחברת אל-על, הודיעה היום (ראשון) החברה על עדכון מדיניות שינוי וביטול טיסות. מהחברה נמסר כי בשל עיצומי הטייסים, הוחלט כי ביחס לטיסות היוצאות עד ליום 30 בנובמבר 2016 תאפשר החברה ביטול הטיסה והחזר כספי מלא בגינה ללא דמי ביטול. כמו כן, החברה תאפשר שינוי מועד הטיסה ללא דמי שינוי.



הסכסוך בין הנהלת אל-על לוועד הטייסים מחריף וההנהלה הודיעה הבוקר שבשל עיצומי הטייסים, טיסת UP לברלין וטיסה 007 לניו יורק בוטלו. בנוסף לכך, טיסה ללונדון הועברה למטוס חכור. השיבושים הקשים החלו אמש, עם צאת השבת, כאשר טיסת אל-על לבייג'ין נדחתה בעשר וחצי שעות להבוקר, הטיסות לבנגקוק ולניוארק בוטלו וטיסה נוספת לניו יורק הועברה למטוס חכור.



מאל-על נמסר בתגובה: "לצערנו הרב ממשיכים הטייסים בראשות הקברניט ניר צוק בהתנהלות שערורייתית לשבש את טיסות אל-על ולפגוע בנוסעים ובחברה". בוועד הטייסים הגיבו בחריפות כלפי ההנהלה ודחו בתוקף את הטענות.



ביום חמישי בערב ביטלה החברה טיסה לבנגקוק, בעקבות חוסר ההיענות, עפ"י החברה, של טייסיה להטיס את המטוס. בנוסף, טיסה לניוארק יצאה במטוס חכור וטיסה נוספת לניו יורק נדחתה בשעות רבות.




"הטייסים מחויבים לשקט תעשייתי עד אוגוסט 2018"



מזה כחודשיים מתנהל סכסוך קשה בין הנהלת החברה לבין ועד הטייסים. במהלך המשבר, הטייסים פתחו ב"שביתה איטלקית" וחלקם הגדול מסרב לאייש את הטיסות, מה שגורם לעיכובים, ביטולים רבים וחכירת מטוסים על מנת לנסות להתגבר על המחסור.



ביום חמישי ניסו להסביר בהנהלת אל-על את המשבר ודחו את טענות העובדים על הסף. "הסכם העבודה שנחתם ביוני 2015 מחייב את כל מגזרי החברה, כולל הטייסים לשקט תעשייתי עד אוגוסט 2018. ההסכם העניק תוספות שכר ומענקים, מהם נהנו כל עובדי החברה, לרבות הטייסים. טענת יו"ר נציגות הטייסים לפיה יש טייסים פנויים בהם לא משתמשת הנהלת אל-על הינה שקרית. יש טייסים בבית שאינם מוכנים לטוס הלוך ושוב כפי שהיה נהוג תמיד, זאת בהתאם להנחיה ברורה של נציגות הטייסים".