בצל אמירותיו השנויות במחלוקת של האלוף במיל' יפתח רון טל שיצא נגד שירות נשים בשריון, התראיין הבוקר (שני) הרב הראשי לשעבר בצה"ל, הרב ישראל וייס, לתכנית של קלמן ליבסקינד בגלי ישראל. "לכולנו יש סימן שאלה לגבי מה המשמעות של שירות בנות בטנק. נניח שתי לוחמות ושני לוחמים בטנק, נשמע הזוי. אם זאת המציאות זה הזוי". בהמשך אמר בסרקזם: "שתי בנות ושני בנים יוצאים יחד למלחמה, שוהים שעות וימים באותו מתחם, עושים את צרכיהם, אולי גם שופכים על עצמם קצת מים להתנקות. אני מציע בהמשך שיהיו גם שירותים משותפים ומקלחות משותפות מחוץ לטנק ע"פ אותו עקרון".





וייס ציין כי הוא "לא מתנגד לשירות בנות בצה"ל", אך הצדיק את דברי רון טל: "הגבול הוא באמת מורכב, אבל מבחינתי הוא ברור, ולאחרים הוא פחות ברור. את יחידות צה"ל כולם מכירים. כששמעתי את דברי האלוף במיל' יפתח רון טל, זה זרם מחדרי לבבו. הוא אמר שזו שערורייה, שזה מטורלל. הדברים לא נאמרו בחלל ריק אלא מתוך ידיעה של המצב בשטח. הוא דיבר על הפגיעה המבצעית יותר מהפגיעה ההלכתית, אבל אם מכניסים שני אנשים לחלל סגור אי אפשר שלא יתפתח שם משהו. תא"ל במיל' צביקה פוגל כתב בעיתון 'המתח האינטימי בין המין היפה למין החזק הוא תירוץ למי שמעוניין לסכל שילוב של נשים בתפקידי לחימה. הוא מתח וירטואלי. מי שלא שולט ביצריו בטנק לא ישלוט ביצרי בכל סביבה נשית'. אני כופר בכל מה שכתוב פה. אין דבר כזה. אי אפשר להכניס שני בני זוג, איש ואישה, חייל וחיילת למקום ושלא יתרחשו שם עניינים נוספים. אני אומר לך שיגדל שם טנקיסט קטן בעוד תשעה חודשים".



על השאלה מה יגיד לחיילת שמעוניינת לשרת בתפקיד כזה, אמר כי "יש צורך להתחשב בצרכי כלל חיילי צה"ל. הוויתור צריך לעשות. זה כמעט יהרג ובל יעבור. (הייתי אומר לחיילת כזו שזה) משהו שתבוע בתמצית אמונתם של חיילים ואצלך זו שאיפה, שנדמה לי שבקומתה נמוכה מהצורך שלי כחייל דתי המחויב לתורה ולמצוות. בעניין הזה ויתור הוא לא סממן של חולשה אלא של עצמה ויכולת לדור בכפיפה אחת". עם זאת לדבריו יש תנאי אחד בו שירות נשים בטנק כן אפשרי בעיניו: "יש כוונה להכניס להכניס ארבע בנות בטנקים שמצויים באופן נייח במוצבים. ארבע בנות בטנק זה בסדר". 



לדבריו, מפקדים בצה"ל מסתירים את דעתם האמיתית בנושא: "יש מי שחושב בצה"ל שטענתי מוצדקת ולא רוצה לערב חיילות וחיילים בתא טנק אחד. אני מציב על העניין המבצעי סימן שאלה. אם תשאל את רוב מפקדי הצבא הלוחמים על תרומת לוחמות מול לוחמים, הם יאמרו לך משהו אחד ובתקשורת יגידו משהו אחר".