גל החום שאינו אופייני לחודש נובמבר, מוביל משעות הלילה למספר שריפות במוקדים ברחבי הארץ. צוותי הכיבוי פועלים גם הבוקר (שלישי) על מנת להשתלט על האש ולמנוע פגיעה בתושבים. לאחר שטופלה שריפה בנווה שלום ותושבי המקום הונחו לחזור לבתיהם, צוותי הכיבוי מטפלים כעת בשריפות בזכרון יעקב
השריפה בזיכרון יעקב
, במושב
שריפת משתוללת בעתלית
אביאל
עצים עולים באש בעתלית
ובעתלית ומפנים את התושבים מבתיהם מחשש כי האש תגיע לאזורם ובנשר פרצה שריפת חורש נוספת ושלושה מפעלים סמוכים פונו וכוחות הכיבוי השתלטו עליה.

לאור התגברות השריפות והצפי להמשך מזג אוויר קיצוני, בהערכת מצב שקיים מנכ"ל מד"א אלי בין, הוחלט להעלות את רמת הכוננות במרחב שרון לרמה ג', הרמה הגבוהה ביותר. יש לציין כי בשאר המרחבים יעברו לפעול ברמת כוננות ב'. 13 בני אדם נפגעו מהשריפה בזכרון יעקב, בהם: ילדים ותינוק בן עשרה ימים ו-11 פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הילל יפה בחדרה. שני קווי מתח גבוה נפגעו בשריפה בזכרון ועובדי חברת החשמל החלו בפעולות לקראת תיקון. במקביל, בשעה זו מנותקים מספר בתים בשל סכנה בטיחותית.

שריפה בגן משחקים בזכרון יעקב. צילום: דוברות מד"א
שריפה בגן משחקים בזכרון יעקב. צילום: דוברות מד"א


מבנים עלו באש. צילום: דוברות כבאות והצלחה מחוז החוף
מבנים עלו באש. צילום: דוברות כבאות והצלחה מחוז החוף

 
חורש טבעי עולה באש ברכס ההר. צילום: דוברות כבאות והצלחה מחוז החוף
חורש טבעי עולה באש ברכס ההר. צילום: דוברות כבאות והצלחה מחוז החוף


רחובות הישוב אפופי עשן. צילום: דוברות מד"א
רחובות הישוב אפופי עשן. צילום: דוברות מד"א


המשטרה מבקשת מתושבי שכונת עדן שבזיכרון יעקב להתפנות מהבתים ולנתק את בלוני הגז ניתן לראות עשן אפור מיתמר מהאזור. ילד בן 7 ופעוטה כבת שנתיים נפצעו במצב קל משאיבת עשן משריפה בביתם שעלה באש ברחוב התפוח בזכרון יעקב. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו להם טיפול רפואי. לאור התגברות השריפות והצפי להמשך מזג אוויר קיצוני הורה טפסר בכיר שמעון בן על מעבר לעבודה במתכונת חירום דהיינו משמרות של 24/24, ביטול חופשות וכן אושר גיוס של כבאים מפיקוד העורף.

חובש בכיר במד"א ויקי קלי שהגיע למקום סיפר: "כשהתקרבתי לשכונה ראיתי עשן סמיך מאוד, מספר בתים עלו באש, כוחות כיבוי ומשטרה חילצו מאחד הבתים פעוטה כבת שנתיים וחצי וילד כבן 7 בהכרה כשהם סובלים משאיפת עשן, תוך כדי שאנחנו מעניקים להם טיפול רפואי בחמצן חולצה אישה כבת 42, גם היא הייתה בהכרה וגבר נוסף כבן 32 שסובל מקוצר נשימה. ארבעת הנפגעים מטופלים במקום ובמידת הצורך יפונו להמשך טיפול בבית חולים". תושבי שכונות הוילות: חורש, גבעת עדן וזמרין מתבקשים על ידי המשטרה להתפנות לכיוון שכונת השמורה. כמו כן, האנשים נדרשים לוודא כי לא נשארו דיירים נוספים בדירות, לסגור את זרם החשמל והגז ולסייע לשכנים קשישים וחסרי ישע.

השריפה בזיכרון יעקב. צילום: דוברות כבאות והצלחה מחוז חוף
השריפה בזיכרון יעקב. צילום: דוברות כבאות והצלחה מחוז חוף


האש מדלגת מהחורשה ונאחזת במספר בתים כשהיא מדלגת ממזרח למערב בשל הרוחות העזות. בחצרות ובקירות הבתים ניתן להבחין בסימנים של השריפה וכוחות כיבוי ומשטרה מנסים ליצור חיץ בין האש לבתים כדי למנוע מהאש מלעבור לרחובות נוספים. במקביל לכך פועלים צוותים בשריפה שפרצה במושב אביאל שבמועצה האזורית אלונה, ובשל החשש כי האש תגבר, היישוב מנותק כעת מחשמל. השירות המטאורולוגי פרסם היום התראה מוקדמת על סבירות גבוהה לשריפות בהרי הצפון, בעמקי הצפון, בהרי המרכז, במרכז מישור החוף, בדרום מישור החוף ובהר הכרמל בין השעות 9:00-19:00 בשל יובש קיצוני ורוחות מזרחיות חזקות.

מוקדם יותר פונו מאות תלמידים מבית ספרם כתוצאה משריפת קוצים גדולה שעדיין משתוללת ברחוב הזית בעתלית. לפי דיווחים של תושבים המתגוררים באזור, אנשים רבים נמלטו מהמקום ובמועצה האזורית חוף הכרמל החליטו לפנות 200 תלמידים מבית הספר משעולים. כוחות גדולים מתחנת חדרה בסיוע צוותים מתחנה אזורית חיפה פועלים בניסיון להשתלט על האש. לוחמי האש עדיין לא השיגו שליטה על השריפה כשבמקום נמצאים תשעה צוותי כיבוי, האש אוחזת בצמרות עצים ומאיימת על מבנים. 


האש בעתלית מכלה חורש טבעי. צילום: דוברות כבאות והצלחה מחוז חוף
האש בעתלית מכלה חורש טבעי. צילום: דוברות כבאות והצלחה מחוז חוף


כוחות הכיבוי שהגיעו למקום השריפה דווחו על מספר מוקדים כשבחלק מהמוקדים יש סמיכות למבנים. בגלל החשש לפגיעות בנפש הוזנקו למקום גם מטוסי כיבוי שמנסים לסייע לכוחות בהטלת חומרים מעכבי בערה וכיבוי. דובר כיבוי אש בצפון אורי צ׳ובטרו תיאר את האירוע כ"בעל סכנה ממשית למבנים וכוחות נוספים בדרך, מטוסים הוזעקו לסיוע. לוחמי האש נאבקים בלהבות אשר מתפשטות במהרה בחסות הרוחות העזות". לא הרחק משם שמונה צוותי לוחמי פעלו בשריפה בשטח פתוח בפאתי יער חדרה. לוחמי האש בלמו את קצב התפשטות השריפה אשר איימה על אולם אירועים הממוקם בסמוך, לוחמי האש ממשיכים בפעולות הכיבוי להשתלט על השריפה.

עץ עולה באש בשריפה בעתלית. צילום: דוברות כבאות מחוז חוף
עץ עולה באש בשריפה בעתלית. צילום: דוברות כבאות מחוז חוף
 

 
שריפה בנווה שלום במהלך הלילה

במהלך הלילה פרצה שריפה באזור לטרון, סמוך ליישוב נווה שלום - והובילה לפינוי מלא של כל תושבי המקום. השריפה פרצה כדלקת חורש בסביבות חצות, סמוך ליישוב שבשפלה. עקב רוחות עזות, היא החלה להתפשט לעבר בתי היישוב. כוחות משטרה החליטו תחילה על פינוי הקו הראשון של הבתים ביישוב, אך לאחר מספר שעות, מול חוסר ההצלחה בהשתלטות על הלהבות, פונה היישוב במלואו. לא דווח על נפגעים.

השריפה בסמוך לנווה שלום. צילום מסך
השריפה בסמוך לנווה שלום. צילום מסך


כ-60 צוותי כיבוי שהוקפצו מירושלים ובית שמש, הגיעו למקום על מנת להשתלט על הלהבות בסיוע עשרה מטוסי כיבוי. חפ"ק של המשטרה מטפל בתושבים עד שתגיע החלטה להחזירם לבתיהם. בעקבות האירועים שהחלו הלילה לא יתקיימו לימודים ביישוב.