השריפה הקשה שמשתוללת בזיכרון יעקב, חלק מגל דליקות על רקע מזג האוויר החריג בארץ, פוגעת בשכונות ביישוב והביאה לפינויים נרחבים. 13 אנשים נפצעו כתוצאה משאיפת עשן, אך רבים בהרבה ספגו ככל הנראה נזקים משמעותיים לבתיהם ולרכושם. ״עד שלא חווים לחץ כזה, לא מבינים עד כמה החיים הם דבר שיכול להיגמר בתוך שנייה״, כך תיאר תושב היישוב, דני יוסיפוב, את רגעי החרדה שמלווים את אלפי תושבי זיכרון יעקב בשעות אלו. 

"החשש לאבד את הבית מביא אותך לקבל החלטות בעייתית", סיפרו בני זוג שביתם עלה באש. "בהתחלה ניסינו להלחם על הבית, אמרתי לאשתי שאנחנו לא עוזבים - שנשאר כאן. הלהבות התקרבו במהירות. רק בשנייה האחרונה גררתי אותה וברחנו על נפשנו. אין תחושה יותר קשה מלראות את הבית שלך עולה בלהבות. למזלנו, הרוח ברגע האחרון זזה ב-180 מעלות. ברחנו עם כוחות הכיבוי שעזרו לנו. המזל האמיתי הוא שלא הכול נשרף. הבית נחרך, אבל נשאר עומד. הנזק הוא כבד אבל הרכוש נשאר".

דן דולב מזיכרון יעקב הגיע במהירות לביתו מחשש לחיי הכלב שלו. "כשהגעתי מכיוון חיפה, חשבתי לעצמי ששורפים קצת דברים, ראיתי עשן, אבל לא תיארתי לעצמי שזה מה שקורה. כשהתקרבתי הבנתי איזה בלאגן יש בשכונה שלי והתחלתי לחשוש על הכלב שלי. כשהגעתי וראיתי שהכלב בסדר - נרגעתי", סיפר.

נאווה מבנימינה סיפרה ש"המראות ממש עצובים": "רחובות שלמים עלו באש. בתים, חצרות, מכוניות, עצי דקל ועצי זית עתיקים. נזק קורע לב. זה נראה כמו אחרי מלחמה, כאילו נפלה עלינו פצצה אחרי פצצה".