תוכנית ייחודית ומהפכנית ובה סייעות עם מוגבלויות יוכשרו לעבוד בגני ילדים רגילים תוך עבודה בפועל בגנים ברחבי ירושלים, הושקה במכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין בירושלים. מדובר בפיילוט של 10 תקנים של סייעות שמובילה המכללה יחד עם עיריית ירושלים ומשרד החינוך.



הרעיון ליוזמה זו עלה לפני חמש שנים במהלך קורס לשינוי חברתי בתחום השונות הקוגניטיבית במכללת דוד ילין. עינב מוגדסי, בעלת שונות קוגניטיבית, למדה במכללה וחשבה שגם אנשים כמוה יכולים להשתלב בחברה ולתרום לה. בשיחה עם "מעריב אונליין" מוגדסי אמרה כי "זה היה החלום שלי ועכשיו כשזה מגיע לביצוע זה מרגש, אחרי חמש שנים שדחפנו את הפרויקט". עוד היא אמרה כי "השאיפה שלי זה שילדים לא יפחדו מאיתנו, זה יכול לעשות שינוי ענק".



"יכול לעשות שינוי ענק". עינב מוגדסי. צילום: יח"צ
"יכול לעשות שינוי ענק". עינב מוגדסי. צילום: יח"צ



אייל בלוך, מייסד שותף במכון לחינוך לקיימות ויזמות חברתית במכללת דוד ילין, סיפר כי "זה פרויקט בקנה מידה עולמי. היוזמה הזו התחילה ב-2011 והיום היא מתחילה כפיילוט בשאיפה שתהפוך למדיניות. חמש שנים עבדנו על היוזמה הזו ועכשיו היא קורמת עור וגידים בירושלים. 10 הסייעות והסייע משובצים כסייעת שנייה בגני ילדים ובמקביל הם מקבלים הכשרה מקצועית כי אף אחד לא עושה להם טובה, הם צריכים להביא את הערך המוסף שלהם לגן, לקהילה, לילדים".



עוד אמר בלוך כי "זה לא ממקום של חסד ורחמים אלא בזכות מה שהם מביאים יש להם מקום בצוות המקצועי של הגן. המפגש הבלתי אמצעי בין מבוגר עם מוגבלות לילד רך בשנים יאפשר לילד לראות אנשים עם מוגבלות כחלק טבעי מחייו וכך גם סביבתו תתרגל לשינוי".