התנועה לאיכות השלטון הגישה היום (רביעי), עתירה לבג"ץ נגד היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, פרקליט המדינה שי ניצן, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ועורך הדין דוד שמרון, בבקשה ליועמ"ש שיורה על צו על תנאי, כדי לפתוח בחקירה פלילית נגד נתניהו, לפחות בכל הנוגע לפרשת הצוללות המדוברת. 
בעתירה נטען כי הצטברו חשדות רבים נגד ראש הממשלה: "במרכז השיח הציבורי בימים האחרונים ניצבת 'פרשת הצוללות', במסגרתה עלו הטענות, כי בניגוד לעמדת הצמרת הביטחונית ולצרכיה של מדינת ישראל, לכאורה, רכשה המדינה, בניצוחו של ראש הממשלה, שלוש צוללות במחיר אסטרונומי בסך מיליארד וחצי אירו. זאת, תוך מעורבותם המקבילה של ראש הממשלה ונציג החברה הגרמנית, עורך הדין שמרון, דבר אשר יצר ניגוד עניינים חמור, ומעלה לכאורה חשד לשורה של עברות פליליות וביניהן, הפרת אמונים". 

כזכור, הפרשה הנוכחית שנחשפה בחדשות 10 על ידי העיתונאי רביב דרוקר, לפיה עו"ד שמרון רכש את הצוללות עבור ישראל תוך גזירת קופון לטובתו האישית, הסעירה וממשיכה להסעיר את המערכה הפוליטית, ואיש אינו יודע בוודאות האם ראש הממשלה ידע על כך או שמקורבו אכן הסתיר ממנו את המידע בנוגע לעסקה. 
 
עוד נכתב בעתירה כי "היועץ המשפטי לממשלה מעדיף, כך נראה, לחזק פרקטיקה לקויה שהתפתחה בשנים האחרונות ולפיה, חרף טענות וחשדות חמורים אשר צפים כנגד ראש הממשלה, אלו לא מתבררים לעומקם, בפרט בעת העלתם, וכך, במהלך שנים ארוכות הם מתמוססים ומותירים עננה כבדה מעל לראשו ומעל למערכת אכיפת החוק. שומרי הסף, ובראשם היועמ"ש, מחליטים שלא להחליט".

בתנועה לאיכות השלטון טוענים כי "הימנעות קיום חקירה פלילית סמוך לפרסום החשדות, פוגעת ביעילות חקירה עתידית וביכולת להגיע לחקר האמת. כמו כן, פוגעת פגיעה קשה באמון הציבור בשלטון החוק, ברשויות אכיפת החוק ובראש הממשלה עצמו".