גל השריפות ברחבי הארץ, שהוביל הבוקר (חמישי) גם לפינוי של מספר שכונות בעיר חיפה, הגיע גם אל כתבנו שבצפון ופרשן הספורט של "103FM" יונתן הללי. בשיחה שקיים עם גבי גזית בתוכניתו ב-103FM הוא סיפר: "הבית שלי עולה באש". גזית העלה את הללי לשידור על מנת לקבל ממנו עדכונים חיים מהשטח, אך זה עצר אותו ואמר: "חברים, אני לא יכול עכשיו, הבית שלי בוער, ביי".



גזית: "מה? הבית שלך בוער?"


הללי: "ביי, ביי" (ניתק את השיחה).



גזית פנה למאזינים ואמר: "אני בהלם. יוני היה אמור לדווח לנו מהשריפה בחיפה ואמר שהוא לא יכול לדווח כי הבית שלו בוער". יש לציין כי הללי הוא שכנו של מאמן הכדורגל אלי גוטמן, המתגורר בשכונת אחוזה, סמוך לביתו. 






"אם זה יימשך כך לא יישאר זכר מהבית שלי"



כעבור עשר דקות, כשעלה שוב על הקו, שחזר הללי כיצד הכל החל: "השריפה הגיעה לשכונת רמות ספיר, מרחק של 500 מטר בקו אווירי מהבית שלי. בתים שלמים נשרפו פה לידי, גינות שלמות נשרפו. זה החל כשהרחתי ריח שרוף בחדר של הילדה, זה היה החלון היחידי שפתוח. הוילון נתפס שם - הוצאתי את הראש לראות וראיתי את האש".



כשהוא עומד מול ביתו הוא סיפר: "אני רואה את הבית עולה באש, אני והכלב שלי ברחנו משם כמו כל הדיירים לכביש. אני עומד מול הבית, במרחק של 20 מטרים, והוא פשוט נשרף. הכבאיות מתיזות עכשיו מים, אבל זה נראה כמו טיפה בים בגלל החורש שמקיף את הבתים. אני גר בוואדי והבית מוקף עצי אורן ועצי דקל שנשרפו אחד אחד. אני לא יודע להגיד מהם בדיוק הנזקים אצלי אבל לבית של השכנה שמעלי נשרף כל המרפסת. לידינו יש בתי עץ מלפני 60-70 שנה שגרים בהם פרופסורים מהטכניון. הכבאים מנסים לגונן עליהם, אבל גץ אחד יבעיר פה את השכונה".



לסיום אמר: "סיקרתי שריפות, סיקרתי את השריפה בכרמל, אבל כשזה מגיע אליך זה הכי אמיתי. הבית שלי פשוט נשרף לאט לאט. אם זה יימשך ככה לא יישאר ממנו זכר. יש כוחות כיבוי, הם מגיעים, אבל יש המון סקרנים והמון פקקים, אז לוקח זמן".


 


היועמ"ש והשרה שקד פונו מכנס בעיר


השריפות הרבות בעיר הובילו לסכנה מוחשית לתושבים עקב התקרבות האש לאזורי המגורים. לכן, החליטה המשטרה לפנות את שכונת רוממה ורמות ספיר בעיר. הרחובות בהם מתבצע פינוי תושבים הם הפרחים, הנטקה, מרטין בובר, צוללת דקר, איינשטיין ומרכז חורב. כמו כן פונו חמישה בתי ספר בעיר: הבונים, פיכמן, איינשטיין, אחוזת ילדים ורוממה. גם גן הילדים החרדי בעלז פונה ובאזור אצטדיון סמי עופר שבדרום העיר פרצה אש. 

אוניברסיטת חיפה פונתה גם היא, ובין המפונים ממנה היו שרת המשפטים איילת שקד והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שהגיעו לכנס של לשכת עורכי הדין שנערך במקום ובוטל לאחר שהחל. על פי הדיווחים, האש אוחזת במספר בתים ולוחמי האש נאבקים בלהבות תחת רוחות עזות. 

בעקבות האירועים, אל חדר המיון שבבית החולים כרמל הגיע תושבת שכונת רוממה בת 60 שסבלה מפגיעה עקב שאיפת עשן. מצבה הוגדר קל והיא טופלה בחדר המיון. בשריפה אחרת שפרצה בעיר נפגעו שני בני אדם באורח קל באזור גשר פז, שהובילה גם לסגירת כביש 22. 

סטודנטים מפונים מאוני' חיפה. צילום: ללא

פינוי אוניברסיטת חיפה. צילום: דוברות אסף הרופא