גל השריפות וליבת האש בצפון בכלל ובחיפה בפרט הזניקו כוחות סיוע מכל הארץ. יוסי דאלי ועומר מוכתר, הצטרפו לכוחות הלוחמים בשטח וסיפרו על המלחמה באסון שהיכה בצפון הארץ: "אנחנו בעיקרון מותשים, אבל חדורי מוטיבציה לסייע למשפחות להציל את הרכוש שלהם וזאת כמובן אחרי הצלת הנפשות. מי שלא כאן פשוט לא יכול להבין. חיפה נראית כעיר שהותקפה במתקפת טילים. כמעט כל פינה פה בוערת ויש למעלה מ – 100 דירות שנכחדו כליל והפכו לתל חורבות ממש. אנחנו מזנקים מדירה לדירה עם ציוד על הגב ובחליפות והיישר לתוך החום, האש והעשן וזה קשה אבל אפשרי".



"העלינו חיוך על פני אנשים"



"לא ניכנע עד שנכניע את הלהבות עד שיחליפו אותנו כוחות רעננים. יש משימה חשובה ביותר עבורנו וקשה להבין מה קורה למשפחה שאתה סורק את הבית שלה אחרי שפיניתי אותה ומסייע לה להוציא את מעט הרכוש ותמונות המזכרת. נישקו וחיבקו אותנו כמו כוכבים שבאו לעיר. העלינו חיוך לאנשים בשעות הקשות האלו וזה הדבר הכי חם וכיף שאפשר".



"יש פה צוותים מחיפה שעובדים כבר לילה שלישי ברציפות, העיניים שלהם כבר כבויות אבל הם נותנים את הנשמה ומגיע להם שאפו ענק. זו עבודה שמוציאה ממך את כל הכוח והם עושים פה את הבלתי ייאמן ממש. אנחנו באים לתגבר ומתוך אמונה שבסופו של יום ידינו תהיה על העליונה ונצליח למנוע אסונות כבדים".