שני קטינים תושבי פתח תקווה נעצרו לפנות בוקר (שני) כחשודים בהתפרצויות לבתי הכנסת ברחבי בני ברק ובגניבת קופות הצדקה שהיו מונחות בהם. השניים קטין בן 16 וחצי וחברו שטרם מלאו לו 18 נתפסו על חם כשברשותם קופות צדקה ובחקירה עלה החשד כי הם מעורבים בהתפרצויות וגניבת קופות צדקה מבתי כנסת רבים נוספים חלקם בעיר אחרת.



עד כה מייחסים החוקרים לחשודים מעורבות בלפחות 10 מקרים בהם פרצו לבתי כנסת בבני ברק וגנבו משם את קופות הצדקה. בשבועות האחרונים הוזעקו שוטרי מרחב דן פעם אחר פעם לבתי כנסת ברחבי בני ברק כאשר בכל פעם היה זה אחד המתפללים או הגבאים שהגיעו לתפילת שחרית ונחשפו כי בית התפילה שלהם נפרץ וקופות הצדקה שהכילו תרומות של המתפללים לנזקקים נגנבו.



במרחב דן ניהלו חקירה שקטה והבוקר כאמור נלכדו שני הקטינים החשודים שפרצו לאחר מבתי הכנסת וגנבו משם כאמור את קופת הצדקה. בחקירתם עלה החשד לפיו הם מעורבים בשאר ההתפרצויות שאירעו בבתי כנסת בבני ברק בשבועות האחרונים. מבדיקת פרטיהם עלה החשד לפיו השניים נמצאים תחת מעקב ופיקוח של תחנת משטרה אחרת אשר בתחומה נתגלו מספר התפרצויות לבתי כנסת וגניבת קופות הצדקה. 



מדובר בשני קטינים שנשרו ממסגרת לימודים חרדית ואשר טרם זכו לטיפול ומענה ממערכת החינוך בעיר מגוריהם, מה שהוביל אותם על פי החשד לבלות שעות יתר ברחובות. החקירה בעניינם נמשכת.