שבוע לאחר שפרצה שריפה בזכרון יעקב במסגרת גל השריפות שפקד את הארץ, נפגשו אתמול תלמידים מכיתות ט' מזכרון יעקב ותלמידים מג'סר א-זרקא, לסמינר משותף בגבעת חביבה. מדובר בסמינר חד יומי שמטרתו לייצר שיח על חברה משותפת ועל היחסים בין יהודים וערבים.



שיר סאקומסקי, תלמידה בבית הספר הדמוקרטי יהודי-פלורליסטי "קשת" בזכרון יעקב ומי שחצר ביתה נפגעה באורח קל בשריפה, סיפרה כי זו פעם שנייה שהיא משתתפת במפגש: "אנחנו פוגשים תלמידים ומנסים להכיר אותם ולתקשר כשהמטרה של כל צד להראות את החיים שלו". סאקומסקי אמרה שלחלק מהתלמידים היו חששות בשל המצב המתוח בעקבות השריפות, "אבל מי שמחליט לבוא למפגשים האלה זה אנשים שרוצים לבוא ולדבר עם הצד השני ולכן זה היה הרבה יותר פשוט להחליט לבוא ולא לפחד".



התלמידים במהלך המפגש
התלמידים במהלך המפגש



סאמר עתאמנה, מנהל שותף למחלקת החינוך בגבעת חביבה, אמר שבתי הספר מקיימים מפגשים כאלה כבר שנה שלישית וכי המטרה היא להעמיק את ההיכרות ולדון בנושאי תרבות. "באזור הזה קיימים יחסים טובים בין יהודים וממה ששמעתי מהמורים של התלמידים בזכרון יעקב שבתיהם נפגעו בשריפה או שפונו בשל חשש מפגיעה אפשרית, הילדים רצו לפגוש את המקבילים שלהם בג'סר ודווקא בימים אלה המפגשים חשובים יותר מאי פעם. זה מאוד שימח אותי שלא כל אחד מתבצר בעמדה שלו אלא דווקא יוזם ורוצה לפגוש את הצד השני".



רוסילה עמאש, תלמידה בבית הספר "אלמנרה" בג'סר א-זרקא, נפגשה פעם ראשונה עם תלמידים יהודים וציינה שלמרות שחששה שלא יקבלו אותה טוב בשל המצב הרגיש ואף חשבה כי התלמידים לא יהיו נחמדים, היה לה כיף. "רציתי ללכת לשם, להכיר אותם ולהבין את היחס של המגזר היהודי". עוד היא אמרה כי על אף הקושי לדבר בעברית, התלמידים משני בתי הספר הבינו אחד את השני וצחקו יחד וכי היא מתכוונת להמשיך ללכת גם בהמשך למפגשים אלה.