חמישה ימים לאחר שהנהלת אל על הגיעה להבנות עם הטייסים, בתיווכו של יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן שוב נאלצה היום (חמישי) החברה לבטל טיסות. טיסה 001 של אל על לניו יורק בוטלה, והטיסות לברלין ופראג ייצאו מחר במטוסים חכורים. טיסה 027 לניו יורק הייתה אמורה לצאת גם היא במטוס חכור, אך בהתערבות יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, היא תצא כמתוכנן.



"לצערנו הרב, למרות ההבנות שהושגו בישיבה שנערכה עם יו"ר ההסתדרות בתחילת השבוע, ממשיכים הטייסים לנסות להפעיל לחץ על ההנהלה לשנות את ההסכם ולא מוכנים להתחייב לשקט תעשייתי ולהפעיל את הטיסות כסדרן", צויין בהודעת אל על, "הערב, כאשר הנוסעים נמצאים כבר בשדה, בשל חוסר היענות של טייסים. נאלצה החברה לבטל את הטיסות".



בוועד טייסי אל על דחו את הטענות: "גם היו היו טייסים שהיו מוכנים וזמינים להוציא את כל הטיסות שבוטלו, טיסות שהן מעבר ללוח הטיסות המתוכנן שלהם. יו"ר ועד הטייסים, הקברניט ניר צוק, הציע להפעיל את טיסה 027 והנהלת החברה סירבה להציבו.



ההבנות שרדו פחות משבוע



כזכור, הסכסוך בין הנהלת אל על לטייסי החברה נמשך כבר חודשים רבים, בהם הטייסים סרבו לאייש טיסות והתחמקו משיחות מהחברה. הטייסים דרשו מהחברה לצמצם את זמן שהותם בחו"ל בין טיסות ולהפסיק להשתמש בטיסות סחר. בתחילת השבוע הודיעו החברה והוועד כי הגיעו להבנות בתיווך יושב ראש ההסתדרות, אבי ניסנקורן. בתום משא ומתן מרתוני אל תוך הלילה שנערך ביום ראשון, הודיעה ההסתדרות על התקדמות משמעותית לקראת הסכמות בין הצדדים במרבית הסעיפים.



יושב ראש ההסתדרות אבי ניסנקורן. צילום: אביר סולטאן, פלאש 90
יושב ראש ההסתדרות אבי ניסנקורן. צילום: אביר סולטאן, פלאש 90



לפי הדיווחים, ההסכמות כללו תוספת שכר של 7.5% לטייסים, כשבתמורה הם יתחייבו לשקט תעשייתי ולהסכמה על פיצולי הטיסות, עליהן הורה מנכ"ל אל על, דוד מימון בשבוע שעבר. על פי ההנחיה החדשה, בטיסות טראנס אטלנטיות הטייסים שיצאו מנתב"ג, יטיסו גם את המטוס ולא יהיה צוות נוסף. גורם בכיר באל על הבהיר באותה העת שעדיין אין הסכם והמשא ומתן נמשך. עם זאת, הוא ציין שאכן חלה התקדמות משמעותית במשא ומתן בין הצדדים והמגעים יימשכו, אך כרגע נראה כי הסכסוך יימשך.