סרטון פרסומת של אתר יד 2 עורר היום (שלישי) כעס רב, וגולשים רבים הוציאו את זעמם בדף הפייסבוק של האתר. בפרסומת הוצג השחקן גד שטיין כמתנחל המחזיק בקרקע ומשתמש ברכוש שלא שייך לו: "כשאלוהים נתן לאברהם את הארץ המאובטחת היא לא הייתה חדשה מהניילון, עברו עליה היבוסי, החיתי, הגרגשי. אז מה? אברהם אמר לאלוהים לא רוצה? אני רוצה חדש?!".



בשלב מסוים במהלך הסרטון תופס שטיין אבן בידו ואומר: "זה טוב, למה לזרוק? אז מה אם זה היה שייך פעם למישהו?". ובחלק אחר הוא מופיע עם מעיל צבאי, גדי ורכוש נוסף שהוא אוחז בידו ואמר "גם זה היה שייך פעם למישהו אחר". הסרטון מוצג כמעין פרסומת לקמפיין בחירות תחת הסיסמא "יד חזקה לישראל". בסיום שטיין אומר בסרטון: "יד חזקה לישראל נותנת לנו תקווה שכל כך הרבה דברים ששייכים למישהו אחר, יכולים להיות שלנו. ועוד בזול. אני גד שטיין וגם אני הצטרפתי ליד 2, היד החזקה בישראל".



שטיין בפרסומת
שטיין בפרסומת



הגולש איתי העצני הגיב: "תתביישו לכם, זו פרסומת מביישת, מבזה, חצופה. הרבה זמן לא ראיתי כל כך הרבה עזות מצח וטמטום של גוף מסחרי שמתעקש להיפטר מנתח כה גדול של לקוחותיו", העצני הוסיף: "אני מבין שאינכם רוצים אנשים התומכים ברעיון שזו ארצנו ואתם מנסים להיפטר מכל מי שלא חושב שהמתיישבים הם גזלנים שיושבים על 'רכוש של מישהו אחר' ועוד 'בזול'. אני מבין שלקחתם משרד פרסום מנותק והזוי שלא מבין מהם הלכי הרוח בציבור וסביר להניח שהקראייטיב שלהם לא יצא מגבולות מדינת תל אביב מלבד נסיעות הלוך ושוב לנתב"ג, אבל תנו לי לספר לכם - הפרסומת הזו מבזה ועלובה, והיא תביא לכך שלא רק אני, אלא גם כל מכריי לא נשתמש בפלטפורמה שלכם מעתה ועד שתסירו את הקמפיין המזעזע והמבחיל הזה".





התגובה של יד 2 לא איחרה לבוא: "חשוב לנו להדגיש שבפרסומת אין כוונה או דבר המכפיש את ציבור המתיישבים. הפרסומת משקפת את המהות של יד2 במקרה זה היא מתייחסת להיסטוריה של ארץ ישראל על פי המקורות. כך, שכמו שלפני שעם ישראל התיישב בארץ הזו, התיישבו בה עמים אחרים. כך גם ביד2, אנשים קונים מוצרים שונים שהיו שייכים בעבר לאנשים אחרים. מעבר לכך, אנחנו מעריכים ומוקירים את כל אזרחי ישראל וביניהם גם את ציבור המתיישבים ומזמינים אתכם לצפות בסרטים הבאים בקמפיין ולגלות כיצד תוכל לעשות שימוש בשירותי יד2 המוצגים בו".



שירת סטארקמן כתבה: "כלקוחה ותיקה, אני רואה עלבון אישי ועלבון ציבורי בקו שהחלטתם לנקוט בפרסומת המזעזעת הזו. רציתם להרוויח לקוחות חדשים? בפועל תאבדו אלפי לקוחות שהיו מרוצים ועכשיו יחרימו אתכם. תתביישו". גולשים נוספים הביעו את זעמם, יצחק זרמון כתב כי "הגיש תלונה למועצת הרשות השנייה ולנציב תלונות הציבור".



מיד 2 נמסר בנוסף בתגובות: "חשוב לנו לשקף את משמעות הסרטון שהיא להעביר את המהות של יד2 ובמקרה זה דרך התיישבות עם ישראל בארץ ישראל. כפי שעל פי המקורות ישבו פה עמים שונים ואח"כ קיבל אברהם את ההבטחה לשבת בישראל ללא תלונה או נהי. כך גם במוצרי יד שנייה, אנשים רוכשים מוצרים שהיו להם בעלים קודמים. חשוב גם להדגיש שאנחנו מוקירים את כל הקהילות בישראל ביניהם גם את ציבור המתיישבים ומזמינים את כולם לצפות בסרטוני ההמשך ולגלות כיצד ניתן לעשות שימוש בשירותי אתר יד2 המוצגים בהם".