החלום של ענבר אלחייק בת ה-10 מפתח תקווה הוא להיות שוטרת, אך גם היא וגם הוריה לא האמינו שהיא תיקח את הצעד הראשון כבר בגיל צעיר שכזה. הבוקר (רביעי), כשאלחייק הייתה בהסעה בדרכה לבית הספר במרכז העיר היא הצליחה לתעד חשוד שפורץ לדירה ברחוב אחד העם ולתעד אותו במצלמתה. בשעות אחר הצהריים הגיעה אלחייק בליווי הוריה לתחנת המשטרה בעיר כדי להגיש תלונה ולהעביר את התמונות והפרטים לידי המשטרה.



סמוך לשעה שבע וחצי בבוקר, עשתה ההסעה של בית הספר "נצח" בפתח תקווה את דרכה לאחר איסוף הילדים מבתיהם, ובהגיעה אל הרמזור ברחוב אחד העם פינת סלנט, הבחינו 55 הילדים שבהסעה והמלווה שהיה עימם, בצעיר המטפס אל הקומה השנייה בבניין מגורים ובצעיר נוסף שממתין לו על המדרכה. אלחייק, בהיותה ילדה סקרנית, שלפה את מכשיר הטלפון הנייד שלה והחלה לצלם את הצעיר בשלבי ההתפרצות, עוד בטרם נכנס לדירה.



"הייתי בהסעה לבית הספר כרגיל. פתאום ראיתי שכל הילדים מסתכלים מהחלונות לעבר בניין סמוך, הסתכלתי גם אני וראיתי פתאום איש מטפס על הבית", סיפרה אלחייק את שאירע, "מיד הוצאתי את הטלפון מהכיס והתחלתי לצלם. חברה שהייתה לידי אמרה שהיא חושבת שזה מישהו שגר במקום ופשוט ננעל בביתו והוא מנסה למצוא דרך החוצה. אך כשראיתי את הכפפות על הידיים שלו, ואת הבחור שמחכה למטה, מיד הבנתי שזה פורץ. אחר הצהריים סיפרתי להוריי והם חיזקו אותי ופרגנו לי על התושייה שגיליתי", היא סיפרה.



הבלשית הצעירה ענבר אלחייק. הצילום באדיבות המשפחה.
הבלשית הצעירה ענבר אלחייק. הצילום באדיבות המשפחה.



כהוקרה על תושייתה, תצטרף לסיור



האמא קרן הוסיפה: "מיד שנודע לנו על המקרה, חשנו כהורים גאווה על כך שמשהו מהחינוך שלנו השתרש בילדה, וזאת אזרחות טובה. אנחנו מאמינים שצריך להניח כבר בגיל זה ערכים לילדינו, אם אנו רוצים חברה טובה יותר. כשהיא סיפרה לנו על שקרה, עזבנו הכל והגענו איתה לתחנת המשטרה כדי להמחיש בפניה כמה המעשה שעשתה חשוב מבחינתנו".



"לנו כמשפחה חשובים הערכים והמודעות", הסבירה האם, "חשוב לי כאמא שכולם יתעוררו ויעשו משהו אחד קטן למען האחר. אנחנו חייבים להחזיר יחד את האמון של התושבים במשטרה, כי אין לנו משטרה אחרת".



האם הוסיפה כי חלומה של בתה להיות שוטרת התגשם לה בצורה הטובה ביותר מבחינתה, אחרי שהיא חוותה אירוע שכזה. לסגן מפקד תחנת המשטרה שנפגש עמן היא אמרה כי בתה היא "ילדה שמסייעת לקשישים, שעוזרת, שתמיד נמצאת במקום שצריך אותה, היא אמנם בת 10 אבל עם תובנות של אישה בת 80". האם הוסיפה והודתה לטיפול המקצועי שבו התקבלה התלונה שהגישו, והביעה תקווה כי מעשיה של בתה יעזרו למשטרה לעצור את האחראים למעשה. "אני חייבת להודות שבתחנה קיבלו את הפרטים בהערכה רבה ובמקצועיות והתייחסו לבתי באחריות רבה. אני רוצה רק לקוות שהמשטרה תשים את ידה על האחראי ובכך יסתיים האירוע בצורה הטובה ביותר.



כאות הוקרה על תושייתה, אלחייק הוזמנה להצטרף לסיור משטרתי ברחבי פתח תקווה ביום שישי הקרוב. 



ניסיון הפריצה בפתח תקווה. צילום: ענבר אלחייק
ניסיון הפריצה בפתח תקווה. צילום: ענבר אלחייק



ניסיון הפריצה בפתח תקווה. צילום: ענבר אלחייק
ניסיון הפריצה בפתח תקווה. צילום: ענבר אלחייק