ד"ר עמרי ניר ז"ל מכפר ויתקין נהרג בטיול בנחל צאלים ביום שישי, כשחיבק וגונן בגופו על בנו עילאי בן ה-10, שעדיין נאבק על חייו בבית החולים, כאשר השניים הידרדרו לתהום. עדי נעלי, חבר משפחה שנכח בטיול והזעיק את כוחות החילוץ, סיפר היום (ראשון) בשיחה עם קרן מרציאנו ב-103FM על הטרגדיה ובמהלכה הביע כעס על הידיעות המוקדמות שיצאו בכלי התקשורת על התאונה, מה שלדבריו גרם לתבהלה מיותרת בקרב מספר משפחות.

"יש לנו, הורי כיתה ה', מסורת של טיולים וקמפינג משותף. הייתי שם עם בתי והתחלנו את המסלול בבוקר בירידה לנחל צאלים. לאחר מספר דקות שמענו זעקה מקפיאת דם, אז ראינו שעילאי מעד והחליק ועומרי קפץ להציל ולחבק אותו. לרוע המזל האיום הם לא התגלגלו עם השביל אלא לכיוון השני של המדרון. היה שם הורה נוסף שהם פגעו בו בדרך, שהצליח להיאחז במשהו וברגע האחרון להינצל. עומרי היה כולו בחיבוק של עילאי".

"המסלול לא היה קשה במיוחד ומיועד לטיול משפחות", ציין נעלי. "האירוע קרה אחרי חלק מהירידה עם היתדות. רוב הילדים כבר היו למטה. זו לא הייתה ירידה קשה, והמעידה הזו היא מחוסר מזל. זה היה איום, אנחנו ההורים התפצלנו - חלק מאיתנו רצו למעלה לנסות להזעיק עזרה. יש שם בעיה מאוד קשה של תקשורת סלולרית ועלינו על כל ה'פיסטינים' באזור. אז הגיעו שני חבר'ה בדואים מדהימים שלקחו אותנו למקום שיש בו קליטה והצלחנו להוציא אות של קריאת חירום. זה לקח הרבה מאוד זמן, כמעט כחצי שעה. ההורים האחרים היו עם עילאי ולמזלנו היה מגיש עזרה ראשונה שהיה ממש צמוד אליו וניסה לעשות את המיטב. הורים אחרים הרגיעו את הילדים, שהיו גיבורים, מאוד מאוד אמיצים. שני הורים הורידו אותם למדרון אחורי וחיכינו לעזרה".

"לאחר זמן מה הגיע צוות החילוץ מערד ואחרי זה יחידה 669 שעשו עבודה מדהימה. הם עבדו מאוד קשה ומגיעים להם רק שבחים", הוסיף נעלי. "אנחנו גוננו על הילדים כי האירוע כשיורד המסוק הוא לא פשוט, אבל רצינו לאפשר את החילוץ של עילאי כמה שיותר מהר לבית החולים. לצערנו הבנו בשלב הזה שעומרי כבר לא איתנו. אחר כך חילצו גם אותנו ועלינו משם בחזרה. זה היה יום שחור". לאחר מכן סיפר התייחס לפרסומים הראשונים שהופיעו בתקשורת מיד לאחר התאונה, ואמר: "עוד לפני שיצאנו מהנחל הדברים כבר פורסמו באינטרנט והתקפי הלב שנגרמו לכמה משפחות, לא שווים את הסקופ הזה. קצת סבלנות, קצת רגישות. יש עוד אנשים שם וצריך רגע לבדוק מה קורה".

"מאז שחזרנו, ועוד לפני שהגענו, המערכת פה של בית הספר והקהילה (בכפר ויתקין), שהיא מערכת מאוד מאוד תומכת, העניקה לנו חיבוק קהילתי מאוד חם, שהוא מאוד חשוב ומאוד עוזר", הדגיש נעלי. "מאז שחזרנו הילדים בטיפול מאוד צמוד של גורמי המקצוע. אנחנו מנסים להיות ביחד. הכי חשוב לנו לחבק את המשפחה. כולנו מתפללים לשלומו של עילאי. אנחנו לא דתיים אבל כל אחד בדרכו מתפלל שהוא יחלים. הנפילה הייתה מאוד קשה. הוא שורד והוא חזק ובלי החיבוק של עומרי זה בטוח לא היה קורה". לאחר מכן סיפר על האב שנהרג: "עומרי היה איש בית ספר שדה חרמון שעשה דוקטורט בהארווארד, אדם עם המון המון ידע ואהבת הארץ ואהבת המשפחה. הוא כל כך אהב את המשפחה שלו. יש בזה משהו נורא אבל סימבולי, שבטיול משפחות בטבע, בחיבוק הרואי של הבן שלו, אדם כזה מדהים מסיים ככה".