הנסיך הארי יצא היום (שני) בווידוי מפתיע, ואמר שהמוות של אימו, הנסיכה דיאנה, השפיע בצורה גדולה על חייו: "עוד לא עיכלתי את המוות שלה". בן המלוכה הוסיף שהוא מצטער שלא דיבר על מות אימו עד גיל 28. הארי היה רק בן 12 כשאמו נהרגה בנסיבות מסתוריות בתאונת דרכים מחרידה במנהרה בפריז, ב-31 באוגוסט 1997. בשנה הבאה ימלאו 20 שנה למותה, ומשפחת המלוכה מתכננת לציין את הטרגדיה במספר אירועים אותם ינהלו שני בניה של דיאנה - הנסיכים וויליאם והארי.



הארי דיבר לראשונה על הרגע הקשה בסרט דוקומנטרי שישודר על עשור להקמת ארגון הצדקה "סנטבלה" שהקים כדי להנציח את דיאנה. הסרט ישודר היום באנגליה ברשת ITV. בן ה-32 אמר בסרט: "אף פעם לא התמודדתי ממש עם מותה של אמי. בחלק גדול של חיי לא רציתי לחשוב בכלל על מה שקרה. היא תמיד נתנה לי השראה לעזור לחלשים בחברה".





לדבריו, ארגון הצדקה שייסד ב-2006 כדי לעזור לחולי איידס באפריקה היה מעין תרפיה אישית עבורו. "אני מתבונן על חיי אחרת לחלוטין מבעבר. פעם טמנתי את ראשי בחול ונתתי לכל מה שמתרחש לקרוע אותי לחתיכות. עכשיו אני רואה בדיוק היכן אני עומד. העובדה שהצלחתי לנהל את הארגון במשך 10-11 שנה מביא לכך שאני מרגיש שיש משמעות לכל דבר אחר שאני עוסק בו".



"רציתי לעשות משהו שיגרום לאמא שלי להיות גאה בי"



הנסיך סיפר על פעילות הארגון: "אמי מתה כשהייתי מאוד צעיר. לא רציתי להישאר באותו מצב של אז. אני מטפל בארגון בלסוטו (מדינה סמוכה לדרום אפריקה) שם יש לנו שלושה יתומים שאיבדו את הוריהם בגלל המחלה". הארי הקים את הארגון עם הנסיך סייסו מלסוטו כשהיה בשנת חופש וסיפר מה הייתה הסיבה לכך: "רציתי לעשות משהו חיובי בחיי. משהו שאמא שלי תהיה גאה בי".



הנסיך הארי ואימו הנסיכה דיאנה, מספר ימים לפני מותה



הארי יוצא עם השחקנית האמריקאית היפהפיה מגאן מרקל בת 35 והשניים חשפו באחרונה את הקשר הרומנטי ביניהם.





בשנים האחרונות הארי עבד בצמוד לזמר אלטון ג'ון שהיה חבר של הנסיכה דיאנה. הזמר סיפר בעבר על הנסיך כי "יש לו את המתנה המדהימה הזאת לתת להרגיש לאנשים שהם מוערכים. לא ראיתי הרבה אנשים בחיי שיודעים לעשות זאת. אמא שלו הייתה אחת מאלה והוא הולך בדרכיה. היא הייתה כל כך גאה בו".