השרה איילת שקד תומכת ואמסלם יזם, אבל לא כולם בקואליציה בעד הצעת החוק שתאסור על חקירת ראש ממשלה מכהן. יו"ר סיעת כולנו רועי פולקמן אמר היום (שלישי) ל"מעריב אונליין" כי "העמדה של כולנו לגבי הפרדת רשויות ועצמאות מערכת המשפט ידועה. אנחנו לא עוסקים בחוק כי אין חוק. יש דיבורים. צריך להתעסק בלעשות ולא בלדבר. אין עמדה סיעתית על הצעת החוק כי אין הצעת חוק. לא ראינו עד רגע זה חוק ולא ננהל דיון על חוק שרק מדברים עליו. העמדה העקרונית שלנו ידועה".



אמש התראיינה שרת המשפטים איילת שקד ברדיו דרום ואמרה: "אני רוצה לחשוב על מכלול חזק יותר שיכול לחזק את המשילות. אפשר בין השאר לדבר על הצעת החוק אבל לא רק עליה. החוק הזה צריך לבוא עם כמה דברים אחרים. החוק הזה כידוע נקרא 'החוק הצרפתי', בצרפת לא חוקרים נשיא כל עוד הוא מכהן אלא רק אחר כך. זה משהו שאפשר לשקול אותו, זה כמובן צריך לבוא עם עוד דברים אחרים, לא לעמוד בפני עצמו". עוד אמרה כי "כעיקרון רה"מ צריך להיות כמו כל אדם אחר, לא צריך להיות הבדל, אבל על מנת לאפשר לו לנהל את ענייני המדינה כמו שצריך אפשר לשקול את זה, אבל זה לא יכול לעמוד לבדו".



הצעת החוק שנחשפה לראשונה ב"מעריב", שיו"ר ועדת הפנים, ח"כ דוד אמסלם (הליכוד) מתעתד להגישה, היא תיקון ל'חוק יסוד: הממשלה', וקובעת כי "לא תיפתח חקירה פלילית נגד ראש ממשלה בעת כהונתו אלא באחת מאלה: עבירת ביטחון, מין, אלימות או סמים. עבירה אחרת שאם לא ייחקר בעניינה במהלך תקופת כהונתו עלול להיגרם נזק ביטחוני או כלכלי משמעותית". לדברי אמסלם, הצעת החוק תחול "מהחקירה הבאה" לאחר שההצעה תאושר.