אלפים ליוו את ליאן זאהר נאסר (19), שנרצחה בפיגוע ראש השנה האזרחית באיסטנבול לדרכה האחרונה לבית הקברות המוסלמי בעיר טירה. בין המשתתפים בהלוויה היו חלק מחברי הכנסת מהרשימה הערבית, בהם איימן עודה, אחמד טיבי, ג'מאל זחאלקה, והח"כים לשעבר עפו אגברייה וטלב א-סאנע וכן יו"ר ועדת המעקב מוחמד ברכה. אולם, אף שר או גורם ממשלתי רשמי לא הגיע להלוויה.



העירייה הכריזה על יום אבל, כאות הזדהות עם המשפחה וכגינוי לטבח שביצע ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) ובו נרצחו 39 בני אדם ועוד עשרות נפצעו.


אמה, לוסי, כינתה אותה "שהידית" ופנתה בהתרגשות למלווים: "באתם להשתתף בצערנו או להשתתף בשמחתנו על נפילתה של ליאן כקדושה? ליאן, תתעוררי לדקה כדי שאוכל לחבק אותך את החיבוק האחרון, ולומר לך שוב שאני אוהבת אותך. תשמיעי את קולך מתוקה שלי, ולו לכמה שניות. אני מתגעגעת". היא גרמה לרבים להתרגש ולבכות יחד עמה. בני משפחתה אמרו כי הם עדיין לא מעכלים את האסון. "ליאן הייתה הפרח של המשפחה. האושר שלנו", אמרו במשפחה. "אמה הרוסה נפשית, ולא מצליחה לעכל שהיא איננה".



ראש עיריית טירה, מאמון עבד אל-חי, אמר כי "העיר כולה כואבת את הכאב של משפחת נאסר ושל המשפחות שנפגעו, שכן זו הפעם הראשונה שאנחנו מתמודדים עם אירוע כזה קשה. בכל היישוב שורר זעם רב על פיגוע הטרור, לכן הכרזנו על יום אבל בו רצינו להודיע לכל העולם כי אנחנו נגד אלימות וטרור". ראש העירייה קרא לכל האזרחים במדינה לקחת ברצינות את אזהרות המסע שמתפרסמות על ידי המטה ללוחמה בטרור.



מוקדם יותר, גינתה התנועה האסלאמית בישראל את פיגוע הטרור, ואת "הקבוצה השולית" שתקפה את המשפחות על כי בנותיהן השתתפו בחגיגות הסילבסטר. "מדובר בקבוצה קטנה שיצאה מן הכלל הלאומי, ההומני והשרעי, שגילתה בורות בענייני דת", נמסר בהודעה. גם הרשימה המשותפת גינתה את הפיגוע, וקראה לציבור כולו לבוא ולהשתתף בהלווייתה של ליאן נאסר, כאות הזדהות עם המשפחה וכגינוי לטרור.



בתוך כך, שלטונות טורקיה פרסמו הלילה תמונה מעודכנת של החשוד בביצוע הפיגוע. המצוד נמשך אחריו, אולם במקביל עולים קולות ביקורתיים נגד השלטונות שלא מצליחים לשים עליו יד, גם שלושה ימים לאחר הטבח.