בני משפחת גרוס איבדו את בנותיהם יעל ואביגיל לפני כשלוש שנים לאחר שהמדביר יוסף ברקן השאיר בדירתם חומר רעיל ביותר. היום (שלישי), חתם ברקן על הסדר טיעון – ששולח אותו לשלוש שנות מאסר. "אנחנו לא מחפשים נקמה", אומרים בני משפחת גרוס בראיון היום. 

"זה לא שאנחנו ששים מהסדר הטיעון", אמר האב, הרב שמעון גרוס, למעריב, "אבל אנחנו מבינים שיש פה מורכבות. יש צדדים לפה ולפה. מצד אחד הריגה זה דבר חמור ומצד שני יש פה הסדר טיעון מקל. בפרקליטות שיתפו אותנו בפרטים, אבל ההחלטה שלנו היא לא להתערב בשיקולים. אנחנו סומכים על שיקול הדעת של הפרקליטות ושל בית המשפט, שההסדר עוד דורש את אישורו. אנחנו רוצים להמשיך בחיים ולהתמקד בחלק החיובי והאופטימי ולא להיגרר להליך ארוך, שנמשך גם כך כבר שלוש שנים".
לדברי הרב גרוס, "ההסדר הגיע, בצירוף מקרים, כמה ימים לאחר הולדת בתנו. לא תכננו את זה, וכך יצא", הוא אומר בחיוך קטן. "אנחנו מקווים עדיין שבהליך התביעה שאנחנו מנהלים נגד גורמים שלדעתנו התרשלו בטיפול במקרה, תתבהר התמונה המלאה".

יוסף ברקן, המדביר שהרג את יעל ואביגיל גרוס. צילום: פלאש 90
 

על פי ההסדר, שהגישה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בתל אביב, יודה ברקן בביצוע שתי עבירות הריגה וכן בארבע עבירות חבלה וירצה עונש מאסר בפועל במשך שלוש שנים. עוד יוטל עליו לשלם פיצויים למשפחת גרוס, בסכום של 200,000 שקל. 
בכתב האישום, שהוגש במסגרת ההסדר, נאמר כי ב-20 בינואר 2014 התבקש הנאשם לבצע פעולות הדברה בדירת מגורים של משפחת גרוס בירושלים. ברקן הגיע לדירה והחליט לעשות שימוש בחומר הדברה חקלאי שרעילותו גבוהה ובכוחו לגרום למוות. ברקן השאיר את חומר ההדברה בחדר סגור וכדי למנוע דליפה של החומר הרעיל ליתר חלקי הבית, אטם את החדר.
בסמוך לאחר הנחת חומר ההדברה, דלף הגז מן החדר הנגוע לרחבי הדירה בה שהו אותה עת שמעון ומיכל גרוס וארבעת ילדיהם הקטנים (בגילאים שנתיים, ארבע, שש ושבע). כעבור יומיים, בשעות הבוקר, הובהלו בני המשפחה לבית החולים. כתוצאה מההרעלה נפטרו בנות המשפחה אביגיל (בת 4) ויעל (בת שנתיים), הבנים וההורים נפגעו אף הם כתוצאה מההרעלה ונזקקו לטיפול בבית החולים.
"ההסדר התקבל לאחר בחינת מכלול נסיבות העניין כולל חוות דעת פסיכיאטריות שניתנו - האחת לבקשת ההגנה והשנייה לבקשת התביעה - המעידות על מצבו הרפואי הבעייתי של הנאשם בעת ביצוע העבירה", הסבירו בפרקליטות מחוז ירושלים את החתימה על הסדר והעונש המקל יחסית. על פי הפרקליטות, ההסדר נחתם לאחר שהוצג בפני בני משפחת גרוס, נפגעי העבירה, אשר הביעו הסכמתם למתווה שגובש ולעונש שהוסכם בין הצדדים.