ניצב מני יצחקי, ראש אגף לחקירות ומודיעין (אח"מ) במשטרה הוא המועמד המוביל לכהן כראש הרשות להגנה על עדים המסונפת למשרד לביטחון פנים (בט"פ). יצחקי יתמודד לתפקיד מיד אחרי שיפרוש מתפקידו כראש אח"מ, וזאת בתום חקירות רגישות המנוהלות בימים אלו ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433. 
בסוף נובמבר 2016 כך עולה, פנה יצחקי אל מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, וביקש ממנו לפרוש מהמשטרה. ניצב יצחקי שחצה כבר לפני מספר שנים את גיל הפרישה במשטרה שהינו 55, החליט לסיים את שירותו מוקדם ככל האפשר. מפכ"ל המשטרה ביקש ממנו להישאר בתפקיד, זאת כל עוד מתנהלות ביאח"ה חקירות רגישות ועד להשלמת חקירות אלו. כבר באותו מועד נעתר ראש אח"מ לבקשתו של המפכ"ל כי ימשיך לכהן בתפקידו עד לסיום חקירות רגישות, שחלקן נחשפות בימים אלו. 
ניצב יצחקי זוכה להערכה רבה על תפקודו כראש אח"מ, ומכאן שהפנייה מהמשרד לבט"פ אליו לעמוד בראש הרשות להגנת עדים, הייתה אך טבעית, וזאת מאחר שלתפקיד המיועד מבקש השר גלעד ארדן אדם בעל שיעור קומה וניסיון מקצועי מובהק. עתה עולה, כי לאחר שיפרוש מתפקידו, יהיה יצחקי המועמד המוביל כראש הרשות להגנת עדים. 

גורם במשטרה אישר את הפרטים וציין כי "אין סיכוי שניצב יצחקי, לנוכח התחייבותו למפכ"ל, יפרוש מתפקידו, ויעמוד בתפקידו עד לסיום החקירות הרגישות כפי שהבטיח למפכ"ל, ובסיומן ישקול את צעדיו. אם כי ידוע כי נעשתה אליו כבר פנייה מהמשרד לבט"פ, שם מכירים ומוקירים את מקצועיותו".