השבוע צפויים חוקרי יאח"ה בלהב 433 במשטרה לתאם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו את מועד החקירה השלישית שלו, בקשר לתיקים 1000ו-2000. חקירתו השלישית תבוא לאחר שבשבוע האחרון נגבו עדויות רבות במיוחד, ונתניהו יישאל על דברים שונים שעלו מהן. 

למרות שבפרקליטות המדינה ממהרים לציין כי חל הבדל מהותי בין מידת הראיות הנדרשות לצורך פתיחה בחקירה לבין עומק ומידת הראיות הנדרשות לצורך הגשת כתב אישום, סבורים גורמי אכיפה שונים כי יש ראיות מבוססות מספיק נגד ראש הממשלה נתניהו. "כיוון שמדובר בראש ממשלה נבחנו הראיות כבר לפני האישור לפתוח בחקירה לעומקן, כך שלאחר גביית עדויות למכביר וחקירת מעורבים, התשתית הראייתית רק הולכת ומתגבשת", אמר גורם במערכת האכיפה. 
גורמים נוספים המעורים בפרטים מציינים: "זו פרשה שאולי יהיה קשה לגייס בה עד מדינה, אולם ישנם גורמים שמוכנים להעביר מידע ולו רק כדי להציל את עורם ולמנוע מהם את המבוכה בכתב אישום. לא ברור עדיין נגד מי יתגבשו כתבי אישום, אבל כשיש צד שמקבל יש תמיד צד שנותן".

יאיר נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם

בשישי האחרון פרסם ערוץ 2 פרטים נוספים על תכשיטים בשווי עשרות אלפי שקלים שרכש לכאורה ארנון מילצ'ן לרעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, זאת כביכול על פי בקשת ראש הממשלה בעצמו.
 
האירוע האמור התרחש על פי הדיווח ב – 2004 ומכאן שלא ייכלל בפרשת המתנות בשל חוק ההתיישנות אולם, יש בו כדי להצביע על הנורמות שעל פיהן נהגו כביכול בני הזוג נתניהו מול מילצ'ן. מלשכת נתניהו נמסר בתגובה לערוץ 2 כי "לא היה ולא נברא, איננו מתכוונים לכל האשמת שווא". כזכור, במסגרת פרשה 1000 נבדקות החשדות כי נתניהו קיבל מתנות בשווי מאות אלפי שקלים ממילצ'ן – ביניהן סיגרים ושמפנייה ורודה. 
בנם של בני הזוג נתניהו יאיר, שמסר עדות באמצע השבוע סיפר לחוקרים כי לא קיבל ממילצ'ן שום מתנה למעט בובה כשהיה בן 6 . אולם במשטרה סבורים כי קיבל מתנות נוספות.    

נוני מוזס. צילום: קוקו
גם בפרשת 2000, הקשורה לארנון (נוני) מוזס, ראש הממשלה מוצא את עצמו בקשיים. השאלה המרכזית שמעסיקה את המשטרה היא אם מישהו לבד מהשניים נתניהו ומוזס ידע על הקשר ביניהם וקיבל פנייה כדי לממש את העסקה שהם טוו לכאורה בהקלטות. 
 
במשטרה חקרו את מוזס כבר חמש פעמים וכן גבו עדויות מחברי כנסת הקשורים לאישור החוק , מבכירים במערכות ידיעות אחרונות ו – ynet , גורמים בישראל היום ומאותם שמות שעלו לכאורה בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות. כזכור, במסגרת הפרשה בודקת המשטרה את החשד שנתניהו הציע למוזס פגיעה ב"ישראל היום" ותיווך למשקיעים בתמורה לסיקור אוהד בעיתונו.