הסתה בצד הדרך: משטרת פתח תקווה פתחה בבדיקה  על מנת לברר מי עומד מאחורי ריסוס כתובות גרפיטי בגנותו של שר החינוך נפתלי בנט על קיר אקוסטי בדרך רבין בפתח תקווהבעקבות פניית "מעריב אונליין" פתחה המשטרה בבדיקה בניסיון להתחקות אחר מרססי כתובות הגרפיטי המסיתות המכנות את השר בנט "מוסליני פשיסט".

הכתובות שצדו את עיניהם של תושבים שחלפו בדרך רבין בפתח תקווה לפני העלייה לכביש 471, עוררו סערה לנוכח החשש מהחרפת השיח הציבורי. 

בתוך כך, הבוקר
בירך בנט על ההחלטה לפרסם את דוח מבקר המדינה על מבצע צוק איתן. בנט אמר הבוקר בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי, כי הדוח הוא "רעידת אדמה ביטחונית". לדבריו, מדוח מבקר המדינה עולה תמונה ברורה: הקיבעון המחשבתי של קברניטי המדינה הוא שורש הכשלים. 

"צריך לומר ביושר: קונספציית הקיבעון הביטחוני קרסה, ואנחנו צריכים לעבור לתפיסת ביטחון חדשה: לא עוד קיבעון ודשדוש, אלא ניצחון. ניצחון ברור ומוחלט. ניצחון שאינו מצריך הסברים ותירוצים. ניצחון שאינו מצריך יחסי ציבור, אלא שמדבר בעד עצמו, ללא מילים. לא עוד מלחמה של 50 יום שנגמרת בתיקו. עלינו לעבור מקיבעון מחשבתי לחדשנות יוזמת. להציב לצה״ל יעד בהיר של ניצחון. כשזה מה שנדרוש, זה מה שנקבל. ניצחון הוא לא מילה גסה, ניצחון הוא המטרה היחידה של צבא היוצא למלחמה. ביטחון אזרחי ישראל תלוי בכך שישראל תחזור שוב לנצח. אני קורא לראש הממשלה לכנס קבינט בטחוני על מנת לדון בלקחי המבצע ובתיקונם".